
Centrum handlowe na terenie byłej FSD ma być gotowe w przyszłym roku. Powstanie tam 10 sklepów różnych marek, a także jeden spożywczy dyskont. Prawdopodobnie będzie to Lidl.
Inwestorem centrum jest spółka P.A. NOVA z Gliwic. Nowa powierzchnia handlowa na terenie byłej FSD przekroczy 10 000 m2. Centrum handlowe będzie miało parking na kilkaset samochodów. Planowane rozpoczęcie prac budowlanych to wrzesień 2024 roku, a ich zakończenie i zarazem otwarcie obiektu przewidziane jest pod koniec 2025 roku. Wjazd na teren centrum handlowego będzie się odbywał przez rondo Solidarności. W tym celu inwestor ma je przebudować. Wbrew wcześniejszym planom, w nowym centrum handlowym nie będzie marketu budowlanego, który miał tu wybudować Leroy Merlin.
Teren pod inwestycję handlową przy Szlaku Chrobrego kilka lat temu sprzedała Gmina Nysa. Przypomnijmy, że został on odkupiony w 2015 r. od FSO w celach przemysłowych za ponad 22 mln zł. Wybudowano tam też drogę za 10 mln zł, a także za kolejne miliony remontowano obiekty poprzemysłowe. Burmistrz Kordian Kolbiarz widział tam bowiem strefę przemysłową. Obligacje, za które Gmina nabyła teren, są spłacane do dnia dzisiejszego. Z zakładów powstał tam tylko Kler, a funkcjonuje malarnia proszkowa i tłocznia metali. Gmina w ich pobliżu planuje budowę mieszkań…
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
To tylko potwierdza moją diagnozę i potrzebę pilnego wykonania tzw. WARIANTU 1, czyli realizacje koncepcji zakładającej budowę nowego wielopasmowego mostu Bema wraz z przebudową ronda Solidarności (obok FSD) oraz ronda Sikorskiego (koło Dekady), w taki sposób, żeby powstał nieblokowany pas przelotowy od ul. Asnyka do skrętu za mostem na Opole. Tymczasem burmistrz brnie w budowę mostu za mostem kolejowym nie biorąc pod uwagę takich wiadomości jak ta, że powstaje kolejny generator ruchu przez most Bema. Bez zwiększenia przepustowości mostu Bema i zapewnienia płynności ruchu na odcinku Bema, Nysa będzie pogrążać się w coraz bardziej dotkliwym paraliżu komunikacyjnym. Wystarczy sobie wyobrazić sobotę i próbę dotarcia do tego centrum, przez most Bema dodatkowych kilku tysięcy samochodów na dobę. Takie są realne przesłanki do podejmowania decyzji jaki most, kiedy i po co, czemu ma służyć, jakie cele sobie stawiamy?
WARIANT 1
Jedno nie wyklucza drugiego. Most Bema tak czy inaczej trzeba przebudować. Obecnie jest w gestii Marszałka. Po wybudowaniu obwodnicy spadnie na powiat. W interesie nas mieszkańców jest dowiedzieć się jakie są plany Marszałka i co zrobi powiat jak z tym zostanie. Zwracam uwagę, że do centrum handlowego nie wszyscy będą jeździć samochodami. W wariancie 1 problemem są piesi. Rozbudowa do kilku pasów nie dość, że nie rozwiąże tego problemu to jeszcze zwiększy ryzyko tego co się kilka dni temu wydarzyło na Asnyka (wyprzedzanie na przejściu dla pieszych). Kolejna kwestia to budowa nowego obiektu. To dwa lata minimum bez mostu. Tu nie będzie tak łatwo z tymczasowym obiektem jak w Głuchołazach. Po stronie Mazowieckiej nie ma miejsca, od strony Armii Krajowej jest elektrownia, może być problem. Nowy ciąg po wschodniej stronie torów to ciekawa alternatywa mogąca w części odciążyć Bema, i go zastąpić na czas budowy. Przecież nie każdy musi się tam pchać. Jadąc od Opola w rejon południowego Śródmieścia i os. Południe jak znalazł.
To nie piesi są problemem, tylko niewydolna, ieprzystosowana do realiów infrastruktura drogowa. Nysa nie ma gospodarza, skoro nikt od 10 lat nie raczył z nim zamienić słowa na temat mostu Bema. Most Bema i ul. Bema zostaną scedowane na gminę, bo powiat odmówi przejęcia tych dróg. Nie kusi ich przejmować, bo ma już sieć drogową spełniającą ustawowe zadania powiatów. Myślenie życzeniowe, że będziemy sobie budować most za mostem - najpierw jeden za mostem kolejowym, a potem drugi most Bema, jest ki zupełnie obce. Stać nas na most Bema i to jest rozwiązanie naszych problemów. Most za mostem kolejowym niczego nie rozwiązuje, w ogóle nie stanowi alternatywy dla Bema. Po wybudowniu nowego mostu Bema z nieblokowanym pasem od Asnyka do skrętu na Opole, żaden inny most nie będzie potrzebny przez wiele kolejnych lat.
Cześć Piotrze, wiem, że burmistrz miałby większe przebicie w Sejmiku, ale pytanie czy Ty jako radny miasta Nysa nie mógłbyś razem z innymi popierającymi pomysł rozbudowy mostu Bema, wystąpić razem z radnymi powiatu i sejmiku z taką propozycją? Działajcie, przynajmniej spróbujcie zadziałać w tym temacie. Może wiceburmistrz i starosta także by się do tego przyłączyli. Może nie warto czekać tylko zacząć działać póki jeszcze jest na to szansa.
Zaskakująca pewność siebie w powtarzaniu jednej i tej samej tezy i odpieraniu konkretnych argumentów osób, które widzą problem z szerszego punktu widzenia. Ignorowanie kwestii wpływu pieszych świadczy o kompletnym braku zrozumienia od czego zależy płynność ruchu. Radny wie najlepiej. Rozbudujmy infrastrukturę, rozwiążemy wszystkie problemy a piesi wyparują. Może rozjadą ich samochody, albo dostaną nakaz poruszania się samochodami? Radnego zachęcam do zagłębienia się w tematykę analiz ruchu, może jakieś studia podyplomowe z modelowania ruchu? Bo poza powtarzaniem bezmyślnie ciągle tego samego konkretnych argumentów albo kontrargumentow brak.
Panie Piotrze to oczym pan pisze to inwestycja dróg wojewódzkich czyli urzędu marszałkowskiego nic nie stoi na przeszkodzie aby zrealizować obydwie koncepcje z pożytkiem dla Nysy
I tak i nie. Po wybudowaniu ostatniej nitki obwodnicy z Niwnicy do Podkamienia, to będzie most i droga gminna, czyli w perspektywie czterech pięciu lat - tyle co zaprojektowanie, montaż finansowy i budowa nowego mostu. Trzeba dynamicznie działać już dzisiaj, nie czekać, a fakt że mamy partnera do tego zadania (marszalek, powiat i być może firma Adamietz - właściciel rzeźni oraz PKP), to atut. Potem jak zostaniemy z problemem sami sobie nie będzie ani łatwiej, ani lepiej, ani taniej. To że przez 10 lat burmistrz nawet się nie zająknął ws. mostu Bema, nie nakłaniał marszałka do zajęcia się tym problemem jest druzgocące dla "gospodarza miasta". Zawsze lepiej się dokładać do czyjejś inwestycji, niż tracić czas, a potem samemu się męczyć. A to już niedługo.
wariant 1, 2 , 3.......... nie ma z tym nic wspólnego!!!!!!!! wszystkie tzw. centra handlowe, markety budowlane buduje sie na obrzeżach miast .......... (patrz castorama) tego typu centra nie buduje sie w centrum lub pobliżu............
Faktem jednak jest, że inwestor ma pozwolenie na budowę i wybuduje ten generator ruchu właśnie na FSD. Miasto, żeby się rozwijać musi rozwijać swoją infrastrukturę i być zdolne do wchłaniania nawet takich inwestycji. W tym przypadku system komunikacyjny (infrastruktura drogowa), jest absolutnie kluczowa. To nie jest wszystko jedno jaki most wybudujemy i gdzie, to jest być albo nie być dla mieszkańców, codziennego życia, kosztów działalności itd.
Ja proponuję wybudować na miejscu FSD odział utylizacji akumulatorów samochodowych umicorn i przy bramie wjazdowej po jednej stronie będzie siedział Kolibiarz a po drugiej Paligłąb a szlabanem będzie kierował expert naniczymsienieznam Krzysik wszyscy trzej będą rozdawać krówki ze swoimi facjatami do tego cepy i te ich pomysły się nadają. Tak Nysa będzie płacić za ich debilizm i brak fachowości w podejmowaniu głupich decyzji.
A ja proponuję nić nie budować zostawić to tak jak jest niech zarośnie chwastami i nie będzie pierdolenia śmiesznych ludzi jak to wszystko jest źle . Na miejscu Burmistrza który ma ostatnią kadencję pierdolił bym to wszystko i nić nie robił w tym mieście tylko brał kasę i pierdział w stołek i wtedy ludzie w Nysie będą szczęśliwsi . Może bym tylko wysadził w powietrze tą galerie na rynku i tam las sosnowy posadził żeby już nie marudzili że jest patelnia na rynku i jak jest im gorąco . Aha no jeszcze jest jeden problem w tym mieście kluby sportowe Stal i Polonia też bym to zlikwidował żeby uszczęśliwić tych nieszczęśliwych ludzi z nadwagą i z nadciśnieniem niech mają coś od życia w tym swoim smutnym życiu.
zapomniałeś wymienić tego inteligenta w dziurawych buciorach .
wielka galeria 10000 m. Karolinka ma ponad 70000 m.Ta będzie taka galeria dla wsi Nysa.
Ty Faktycznie, nie rób już tego ręką ok prośba.
Kiedyś rozmawiam z jednym takim bucem a on mi nagle wyjeżdża na temat klubów sportowych w Nysie , że tak nie powinio być żeby tyle pieniędzy przeznaczać na Sport w Nysie , patrzę na buca na jego siwy łeb i jego nadwagę brzuch na jajach wisi i tak słucham tego buca przytakuje mu niech się cieszy że ma rację (w myślach jebie z gościa po całości) i sobie myślę co za dureń zaniedbany pewnie już bierze tabletki na nadciśnienie i ma problemy łóżkowe i tak sobie myślę kto was zatłuszczone grubasy będzie za niedługo leczył i ile to będzie skosztować nas podatników??? Bo to że taki wiecznie niezadowolony , zgorzkniały cymbał z pyska nadąsany nie zaspakaja swojej żony to jest jego problem .
...miasto jest zapchane na siłe ciasnymi nieprzemyślanymi rondami, większość kierowców nie potrafi po nich jezdzic, kazdy wjezdza blokujemy sie nawzajem, do tego piesi i jest to co jest w godzinach szczytu. Miasto sie rozwija, przybywa samochodów, nie powinno sie juz patrzeć na rozwiazania z małych miejscowości, stawianie kosztownych lampek LED na dwupasmowej jezdni konczy sie tym, że człowieka przejechało auto! Przebudować most Bema na 3 pasy super sprawa - popieram! Powstanie 3go mostu pozwoli na przebudowe mostu Bema - no chyba ze bedziemy wszyscy jezdzic przez Kosciuszki?. Odnosze wrazenie ze w Nysie to ludzie odpowiedzialni za inwestycje drogowe zyja w przekonaniu ze Nysa to male miasteczko na 20tys ludzi, które staneło w miejscu.
W PL mamy syf we wszystkich dziedzinach: polityka,gospodarka,sport,kultura,edukacja. Dobrych mamy tylko złodziei, oszustów i komunistów????