Reklama

Klienci wrócili do nyskiego ZUS - u

Nowiny Nyskie
11/05/2020 13:40

Mieszkańcy miasta i powiatu wrócili do inspektoratu, po tym jak 4 maja urząd przywrócił bezpośrednią obsługę klientów. Tylko w poniedziałek i wtorek doradcy ZUS w Nysie udzielili wsparcia ponad 320 osobom.

Po kilkutygodniowej przerwie mieszkańcy Nysy i okolic ponownie mogą skorzystać z usług doradców emerytalnych, zapytać o zasiłki oraz złożyć dokumenty nie tylko w skrzynce podawczej, ale bezpośrednio u pracowników ZUS.
- W dwa dni od otwarcia sali obsługi w nyskim inspektoracie doradcy udzielili wsparcia ponad 320 osobom, głównie seniorom, którzy załatwiły sprawy związane z emeryturami i rentami. Wiele osób korzystało z usług doradców dla pracodawców i pracowników oraz składało dokumenty o zasiłki, głównie chorobowe i opiekuńcze - informujr Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Jak podkreśla ZUS, więcej osób niż zwykle zainteresowanych jest założeniem i korzystaniem
z Platformy Usług Elektronicznych. Dzięki platformie niemal każdy dorosły może załatwić szereg spraw w ZUS online, bez wychodzenia z domu. W pierwszym kwartale br., swoje konto na PUE ZUS utworzyło ponad 1400 użytkowników z regionu, a z tej formy kontaktu z ZUS korzysta już teraz prawie 54 tys. klientów w województwie.
Placówki ZUS w województwie opolskim, w tym nyski inspektorat są otwarte czyli od 8:00 do 15:00, natomiast w poniedziałki do godz. 18:00. Nadal będą obowiązywać zasady bezpieczeństwa czyli zachowanie co najmniej 1,5 m odstępu między klientami, obsługa jednej osoby przy stanowisku
z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnościami, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem.
- Tak znaczna liczba osób, które odwiedziły nasze placówki i nadal to robią świadczy o tym,
że mieszkańcy w regionie cenią osobisty kontakt z naszymi ekspertami. Jednocześnie dziękujemy za wyrozumiałość wobec obostrzeń, które ciągle stosujemy w naszych placówkach oraz za respektowanie wskazówek pracowników. To wszystko dla wzajemnego bezpieczeństwa. Dziękujemy też za to, że osoby które przychodzą do nas załatwić sprawy zachowują się odpowiedzialnie, chociażby zasłaniając usta i nos - mówi Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-11 13:46:44

    a reszta urzędów zamnieta, weż tiu załatwa sprawe, przynajmniej zus jaki jest to jest ale się starają

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nowinynyskie.com.pl




Reklama
Wróć do