Reklama

Ile kosztuje utrzymanie toru rowerowego? 

Nowiny Nyskie
25/02/2023 15:03

Prawie 90 tysięcy złotych rocznie kosztuje utrzymanie toru do jazdy rowerowej przy ul. Brodzińskiego w Nysie. To nie jedyne wydatki dotyczące „pumptracka”, bo należy do nich doliczyć też koszty oświetlenia.

A to, jak mówią mieszkańcy, świeci się codziennie od zmierzchu do 22.00. Nawet jeśli nikogo tam nie ma.

Jak wynika z gminnego rejestru umów, miasto na roczne utrzymanie toru wyda dokładnie 88 437 zł, czyli ok. 7,5 tys. zł miesięcznie. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że jest to obiekt sezonowy. 

Budowa „pumptracka” kosztowała gminę 1,5 mln zł. I bardzo dobrze, że powstał, jednak koszty jego utrzymania budzą kontrowersje. Nysa np. dotuje nyskie hospicjum „zawrotną” kwotą 50 tys. zł rocznie, a na samo sprzątanie toru do jazdy na rowerze wydaje ok. 90 tys. zł. 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    cyklista - niezalogowany 2023-02-25 15:12:45

    Byłem na torze 3 razy i nigdy nikogo tam nie było za wyjątkiem 2 maluchów na torze dziecinnym.Tor wybudowany na peryferiach i dlatego praktycznie chyba nieużywany.A może się mylę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Anna K. - niezalogowany 2023-02-26 19:56:05

    Nie mylisz się. To typowa "kolbiarzowszczyzna": wydać kasę bez ładu i składu. Dla rekreacji mieszkańców Nysy i okolic kluczowe są 2 obiekty: porządna wielkopowierzchniowa siłownia/fitness i pływalnia. Siłownia miejska nie powstała -bo obiekt na Hali Nysa jest za mały, aby taką funkcję pełnił. Od biedy prywatne inicjatywy rozwiązały ten problem - jakiś marny wybór jest. Natomiast pływalnia jest oszczana i zdewastowana. Może ktoś z Nowin Nyskich podjedzie i porobi zdjęcia w przebieralniach, szczególnie męskiej i "saunie". Po podwyżkach ceny zrobiły się wielkomiejskie, a żenująca jakość została. Część osób przeszła na karty Multispor.t, ale są przez obsługę przeganiane jeżeli chcą przedłużyć pobyt powyżej 60 minut. A połowę z tych 60 min to przecież przebieranie się, a z dzieckiem to już w ogóle porażka przyjść. Tragikomedię mamy w Nysie z Kordianem Kolbiarzem i Bogusławem Wyczałkowskim. To są po prostu dwa podręcznikowe nieudaczniki. Wszystko spieprz..ą - poza oczywiście zrobieniem długów, co robią wzorcowo.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wandzia - niezalogowany 2023-02-25 16:35:46

    Ale za co jest ta cena? Za koszenie trawy i zbieranie śmieci?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tomek - niezalogowany 2023-02-26 22:41:26

    Proszę założyć własna firmę, policzyć koszty utrzymania pracowników/zusu, sprzętu i wystartować w przyszłym roku. Przede wszystkim nie jest to tylko zbieranie śmieci, bo umowa zawiera o wiele więcej rzeczy które są wykonywane. Sprzątnie, zamiatanie, kontrolowanie obiektu. Nie tylko pumptracka dużego ale i dziecięcego oraz streetworkout czyli tej siłowni na świeżym powietrzu. Dodatkowo koszenie trawy przebiega na całym obszarze wokół boiska i placu zabaw który jest o wiele dalej. Cena która jest w artykule to kłamstwo, sprawdziłem i nie jest to 90 tylko 56 tysiecy. Czyli około 4600zl miesięcznie, proszę odliczyć od tego wszystkiego koszty związane z działalnością gospodarczą. I okazuje się ze jest to wypłata jak każda inna za prace jak każdą inną. Tej umowy nie dostaje ktoś na ładne oczy tylko musi mieć firmę która go kosztuje

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Qwerty - niezalogowany 2023-02-25 17:23:34

    Niech go sprzątają za darmo te głąby co wpadli na pomysł budowy tego nikomu niepotrzebnego gniota.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kyr - niezalogowany 2023-02-25 17:34:26

    Tak się kupuje przychylność radnych, którzy kupują tym kupują przychylność wyborców.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Kordian - niezalogowany 2023-02-25 17:41:56

    Zabrać mu te widły, bo ukradnie albo zepsuje!

    • Zgłoś wpis
  • 7u - niezalogowany 2023-02-25 17:45:54

    Potrzebny gospodarz co wymiecie stajnię Augiasza;)

    • Zgłoś wpis
  • Vel Sęp - niezalogowany 2023-02-25 18:33:28

    Juz niedługo CELA+ dla złodziei którzy doją nasz kraj.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kordian - niezalogowany 2023-02-25 19:57:53

    Z Tuskiem to możecie wygrać wybory, ale do Bundestagu, niemieckie pachołki!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Zosia - niezalogowany 2023-02-26 21:40:12

    Errata. Hala Nysa: 1,5 mln zł koszty, 323 tys. zł przychody :) Za 2021.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    wilhelm - niezalogowany 2023-02-25 20:22:04

    zamarzylo sie radnemu zelentowi tor do jazdy na rowerze / raz nie to miejsce - to obrzeza nysy , a dwa to komu potrzebne - grupce mlodych ludzi / a o kasie nie wspomne - jak zwykle wyrzucone " w bloto" , ale coz za kredyty bankowe wszystko mozna .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Qwerty - niezalogowany 2023-02-25 22:16:16

    Kto jest ten Zelent , czy jak mu tam , ze chłoptaś miał coś do powiedzenia w sprawie tego gniota za setki tysięcy złotych ?

    • Zgłoś wpis
  • Zosia - niezalogowany 2023-02-26 21:37:10

    Adam Zelent to radny , człowiek Kolbiarza, menedżer Hali Nysa współodpowiedzialny za zadłużanie miasta. Jakie ma Hala Nysa straty pod jego zarządem masz tu: https://nowinynyskie.com.pl/artykul/milionowe-straty-miejskich/1324365 Koleś ma 300 000zł przychodu i 1,5 mln strat ( za 2021) . Ale propagandę ma grubą: https://zelent.org/aktualnosci "Rusza budowa pumptrack’a przy boisku sportowym na ul. Brodzińskiego w Nysie. W związku z tym, uzyskałem kilka istotnych informacji dla naszych mieszkańców: - teren budowy będzie wygrodzony, ale inwestor przewiduje możliwość korzystania ze ścieżki łączącej ul. Brodzińskiego i Aleję Wojska Polskiego, - wyżej wymieniona ścieżka, będzie również przedmiotem inwestycji i także doczeka się stosownej nawierzchni, - na placu budowy nie planuje się już więcej żadnej wycinki drzew i usuwania zieleni, - wykonawcą jest firma BTproject (www.btproject.eu), która specjalizuje się w budowach pumptrack'ów i parków rowerowych, - termin zakończenia prac - do 15 listopada - przepraszamy za utrudnienia i liczymy na wyrozumiałość. Pumptrack, to specjalnie przygotowany tor do jazdy rowerem. Zbudowany jest z szybkich zakrętów i muld. Wyrabia on u użytkowników refleks, zmysł równowagi oraz kondycję. Inwestycja realizowana jest z budżetu Gminy Nysa - radni miejscy jednogłośnie poparli budowę pumptrack'a, przy wsparciu burmistrza Nysy - Kordiana Kolbiarza."

    • Zgłoś wpis
  • Zosia - niezalogowany 2023-02-26 21:41:24

    Errata. Hala Nysa: 1,5 mln zł koszty, 323 tys. zł przychody :) Za 2021.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wandzia - niezalogowany 2023-02-25 22:07:24

    Gdzie jest ten tor?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zwykły gość - niezalogowany 2023-02-25 23:06:09

    A gdzie ta młodzież spragniona atrakcji? Przecież nawet w lokalnych mediach jakiś koleś się produkował w temacie petycji, podpisów itp., by taki tor powstał. I co? Cudownym dzieciom dwóch pedałów się odwidziało? Piszecie, że lokalizacja nietrafiona, bo to obrzeża miasta. A Nysa, to taka metropolia, że obrzeża są oddalone od centrum o ile? 50km? A może zwyczajnie minęła moda na taką rozrywkę. A młodzi gonią za trendami. Zaspokajanie ich marzeń z publicznej kasy, to ryzykowna inwestycja.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2023-02-25 23:18:18

    Tak to jest jeśli budyje się tor rowerowy na końcu świata. Skatepark powstał w parku w Śródmieście gdzie wszyscy mają łatwo dojechać wiec młodzieży jest dużo. Taki tor powinien powstać kolo Orlenu tym bardziej teraz ma być hala uczelni i stadion. Daję jeszcze ro i po tym czasie trawa wchłonie ten cały pumptrack.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Zwykły gość - niezalogowany 2023-02-25 23:38:16

    Koniec świata :) :) :) bidulki się pocą, jak przeskoczą dwa krawężniki, więc dojazd na Aleje WP to dla nich wyprawa :)

    • Zgłoś wpis
  • cyklista już dzisiaj - niezalogowany 2023-02-26 08:51:25

    Zwykły gość -nie bidulki nie mogą dojechać na tor rowerem bo nie w tamtym kierunku ścieżki rowerowej a ulice w tamtą stronę z centrum bardzo niebezpieczne duże natężenie ruchu i "brutalność "kierowców dla rowerzystów oczywiście nie wszystkich kierowców.Ale to już niedługo potrwa bo jak "komuszki" zlikwidują auta spalinowe to elektryki będą dla "elyty" a reszta przesiądzie się na rowery.

    • Zgłoś wpis
  • Zwykły gość - niezalogowany 2023-02-26 12:13:31

    Cyklistów, znam Nysę. Także jako rowerzysta. Myślę, że jest wiele ciekawych i bezpiecznych opcji dotarcia rowerem w tamtym kierunku. Poza tym nie rozumiem tej promocji mieszkańców centrum. Równie dobrze ktoś z Podzamcza może mieć pretensje, że wszystkie atrakcje u szlachty w centrum. I trzeba tam jakoś dojechać itd.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Andi - niezalogowany 2023-02-26 02:45:23

    Zrównać z ziemią i zrobić boisko dla Polonii lub Podzamcza... Dla informacji niedoinformowanej, kiepskiej, słabej, mało prawdomownej redakcji i naczelnego, tor to inicjatywa społeczna, były podpisy, petycje itp. Redakcja to przegapiła? Ojjjj przykro przykro

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Anonim - niezalogowany 2023-03-01 13:09:59

    To de facto inicjatywa społeczna radnej pis, a o ile dobrze pamiętam, Pan Zelent nie jest tej jednej, jedynej właściwej opcji politycznej.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    wtf - niezalogowany 2023-02-26 07:05:51

    Ja korzystam z tego toru jak tylko pogoda pozwala, także po zmroku, też wśród moich znajomych po relacjach widzę że korzystają nawet teraz w okresie zimowym, więc nie rozumiem, artykuł tylko dla wzbudzenia sensacji ;) na inne pierdoły na pewno gmina wydaje większe pieniądze

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lxkeh - niezalogowany 2023-02-26 07:10:34

    W konia was robią na każdym kroku , wystarczy iskra i temat leci . Weźmy np przejazd przez tamę jeziorna który był zamknięty przez kilka lat gdyż tama zbyt słaba heheh a teraz po cudownym "ozdrowieniu " tama jest mocna i już można jeździć . A pod tym wszystkim ukrywał się plan przejęcia ziemi po lodgarze heheh

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jurek - niezalogowany 2023-02-26 09:47:45

    Najlepiej zamknąć wszystko, nic nowego nie budować, zostawić tylko bierdonki i kościoły. Redakcja jak zwykle mija się z prawdą, ale trzeba tak napisać artykuł, żeby wzbudzić sensację i zwiększyć czytność gazetki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • czytelnik - niezalogowany 2023-02-26 15:20:46

    Jurek -a to źle ,że ciekawymi tekstami zwiększają czytelność NN?Brawo redakcja za takie kontrowersyjne sprawy.

    • Zgłoś wpis
  • Qwerty - niezalogowany 2023-02-26 17:44:05

    Jakiś ta gazetka wg Ciebie , ma kilkadziesiąt lat i rzesze czytelników .

    • Zgłoś wpis
  • Rowerzysta - niezalogowany 2023-02-26 19:24:44

    To nie jest kontrowersyjny artykuł, tylko zwykle oszczerstwa. Po pierwsze cena jest prawie dwukrotnie przesadzona, bo utrzymanie kosztuje 56 tysięcy rocznie, można to sprawdzić w jedynym rzetelnym źródle czyli w BIP Nysa, lub bezpośrednio w urzędzie, nie są ta tajne tylko jawne dokumenty. Takie zapytanie ofertowe( bo jest poniżej 130 tysięcy złoty, powyżej nazywamy to przetargiem) odbywa się co roku i wziąć udział może każdy kto spełnia warunki z zapytania i jego oferta będzie najtańsza - tysięcy m2 obszar wzdłuż brodzinskiego i alei, wokół boiska i placu zabaw, kontrola stanu jakosci streetworkoutu, oraz toru. Jeśli firma ma pracowników, płaci składki ZUS, podatki, posiada sprzęt to okazuje się nie jest to żaden kontrowersyjny temat tylko normalne wynagrodzenie za prace i utrzymanie obiektu w raz obszarem zielonym.

    • Zgłoś wpis
  • Rowerzysta - niezalogowany 2023-02-26 19:41:32

    To nie jest kontrowersyjny artykuł, tylko zwykle oszczerstwa. Po pierwsze cena jest prawie dwukrotnie przesadzona, bo utrzymanie kosztuje 56 tysięcy rocznie,czyli miesięcznie wychodzi ok 4600zl można to sprawdzić w jedynym rzetelnym źródle czyli w BIP Nysa, lub bezpośrednio w urzędzie, nie są ta tajne tylko jawne dokumenty. Takie zapytanie ofertowe( bo jest poniżej 130 tysięcy złoty, powyżej nazywamy to przetargiem) odbywa się co roku i wziąć udział może każdy kto spełnia warunki z zapytania i jego oferta będzie najtańsza - sprzątanie dwoch pumpatrackow mały i duży oraz alejek wokół - w okresie wiosenno/letnim sprzątanie odbywa się codziennie, utrzymanie i kontrola street workout który jest obok toru, całoroczne koszenie 30 tysięcy m2 trawy - obszar wzdłuż brodzinskiego i alei, wokół boiska i placu zabaw, kontrola stanu jakosci toru. Jeśli firma ma pracowników, płaci składki ZUS, podatki, posiada sprzęt to okazuje się nie jest to żaden kontrowersyjny temat tylko normalne wynagrodzenie za prace i utrzymanie obiektu w raz obszarem zielonym.

    • Zgłoś wpis
  • Kordian - niezalogowany 2023-02-27 08:10:28

    Jurek, jesteś typowy obszczymurek, mały obsrywacz, kundelek sikający ukradkiem sąsiadowi na koło samochodu. Jak NN mijają się z prawdą, kmiocie, skoro tylko poinformowali o danych finansowych wytworzonych przez urząd miejski.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pet - niezalogowany 2023-02-26 20:35:43

    To dawaj ten BIP, nie trzymaj w napięciu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Kot Jarka - niezalogowany 2023-02-26 20:46:10

    Sam poszukać klocku nie potrafisz? Mentalność DAJ, ZRÓB ZA MNIE, PAŃSTWO DA PIENIĄŻKI mocno już się udziela wszystkim nierobom i nieudacznikom

    • Zgłoś wpis
  • Rowerzysta - niezalogowany 2023-02-26 21:27:11

    Ale BIP to jest strona, co ja mam Ci podać? bip.nysa.pl w archiwum bo to jest z grudnia temat. I jest wszystko :)

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Fun pumptracka - niezalogowany 2023-02-26 20:40:31

    Bzdury piszecie totalne! Za każdym razem jak jestem czy zimą czy latem, jest pełno ludzi! Dzieci i dorośli korzystają z obiektu! Bardzo dobra inwestycja! Nie ma problemu z dojazdem czy rowerem czy samochodem i rodzice też często sami przywożą swoje dzieci. Piszecie jakby Nysa była wielkości Londynu i trzeba byłoby godzinę co najmniej poświecić na dojazd. Śmiechu warte te komentarze. To chyba piszą podstawione trolle, które nie lubią obecnego burmistrza. Prawda jest taka, że w końcu dzieje się coś w tej Nysie i miasto zaczyna wyglądać. Żenada od Was bije.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Red - niezalogowany 2023-02-26 21:07:45

    Nikt nie kwestionuje potrzeby istnienia takiego obiektu, ale dyskusja jest o 1) wysokich kosztach jego utrzymania 2) słabej lokalizacji - przy stadionie Stali Nysa należało go zrobić lub obok w parku przy Orlenie 3) dlaczego tak znaczna kwota wydawana jest rocznie na ten obiekt, skoro Bogusiowi Wyczałkowskiemu i jego sołtysowi-kierownikowi na nyskiej pływalni drzwi zgniły ze starości , a posiadacze kart: Medicover, Multisport, OKsystem, FitProfit itp. mają problemy z realizacją usług, a te firmy płacą przecież od każdego wejścia klienta. No chyba, że Kolbiarz idzie na 300 mln długu i taka jest koncepcja.

    • Zgłoś wpis
  • Rowerzysta - niezalogowany 2023-02-26 22:07:57

    Red ale zostało wyjaśnione ze jest to suma wyssana z palca, jest to 56 a nie 90 tysiecy. Do tego dochodzi informacja ze nie jest to tylko „posprzątanie” pumptracka tylko dochodzi tam sporo innych obowiązków, razem z koszeniem sporej ilości trawy. Utrzymanie obiektow i koszenie trawy to sporo pracy i sprzętu. Wystarczy znaleźć ogolno przyjęte ceny za 1m2 koszenia trawy w województwie opolskim. Po za tym cały czas mówimy o zapytaniu ofertowym które jest jawne i wygrywa firma najrnasza

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rowerzysta - niezalogowany 2023-02-26 22:06:48

    Red ale zostało wyjaśnione ze jest to suma wyssana z palca, jest to 56 a nie 90 tysiecy. Do tego dochodzi informacja ze nie jest to tylko „posprzątanie” pumptracka tylko dochodzi tam sporo innych obowiązków, razem z koszeniem sporej ilości trawy. Utrzymanie obiektow i koszenie trawy to sporo pracy i sprzętu. Wystarczy znaleźć ogolno przyjęte ceny za 1m2 koszenia trawy w województwie opolskim. Po za tym cały czas mówimy o zapytaniu ofertowym które jest jawne i wygrywa firma najrnasza

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Pepe - niezalogowany 2023-02-27 10:01:03

    "Jak wynika z gminnego rejestru umów, miasto na roczne utrzymanie toru wyda dokładnie 88 437 zł, czyli ok. 7,5 tys. zł miesięcznie." Zatem kto kłamie: NN i rejestr, czy Ty?

    • Zgłoś wpis
  • Ania - niezalogowany 2023-02-27 11:33:36

    Do Pepe, treść którą cytujesz, nie została nigdzie napisana w artykule wiec skąd masz takie informacje, co do złotówki znasz sumę, skoro rzeczywiście sprawdziłem przed chwile na BiP Nysa jest równe 56 tysięcy roczna umowa na utrzymanie całego obiektu wraz z zielenią i całorocznym koszeniem trawy. I to są są jedyne koszty jeśli chodzi o Pumptrack na rok 2023

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomek - niezalogowany 2023-02-27 10:40:34

    Pepe ale Ty nadal cytujesz to co jest w artykule a cały czas w komentarzach ludzie piszą ze na stronie urzędu jest wyraźnie napisana kwota jaka miasto płaci za umowe, jest to 56K czyli 4,6k miesięcznie. I jest to potwierdzone info przez miasto. Nikt w komentarzach nie ma w interesie bronić tu nikogo, chodzi tylko i wyłącznie o nie pisanie fałszywych informacji. Wejdź sobie na BiP i zobacz ile kosztuje. Nie ma tam ukrytych czy dodatkowych kosztow… czego Ty jeszcze nie rozumiesz i co Ci wytlumaczyc? Sam możesz sprawdzić i mieć spokój, nie musisz żadnych cytowanych artykułów czytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    piotr.wojtasik 2023-02-27 11:39:49

    Dane na temat kosztów utrzymania obiektu pochodzą z rejestru umów Gminy Nysa, publikowanego w BIP - ie. Oto one, a kwota to 88 tysięcy zł.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tomek - niezalogowany 2023-02-27 11:53:09

    W takim razie nastąpiła pomyłka w Exelu który sporządziła Gmina, proszę dokładnie sprawdzić poszczególne zapytania. 88 tysięcy jest za Fontanny a 56 tysięcy jest za pumptrack…

    • Zgłoś wpis
  • Tomek - niezalogowany 2023-02-27 11:54:00

    A o to fontanny za 86 tysiecy

    • Zgłoś wpis
  • X z ARN - niezalogowany 2023-02-27 11:54:01

    Elegancko - o to chodziło. Dziękuję . Pojawiło się tu sporo spamerów Kolbiarza, duplikujących w amoku nawet własne posty. Może Boguś Wyczałkowski wyjaśni też ten wątek poboczny - te zgniłe drzwi w szatni męskiej na pływalni -skoro jest tyle kasy w budżecie. I postawę obsługi basenu względem klientów z kartami, o których mowa wyżej.

    • Zgłoś wpis
  • Tomek - niezalogowany 2023-02-27 12:36:43

    Albo nawet nie gmina tylko Wy… bo tego exela nigdzie nie ma na stronie Urzędu. Przepisujecie liczby z internetu i nawet nie potraficie wpisać w odpowiednie okienko.

    • Zgłoś wpis
  • Rfg - niezalogowany 2023-02-27 14:32:51

    Zabezpiecz pan ten dokument, bo podmienią i do sądu pozew skierują o zniesławienie hehe

    • Zgłoś wpis
  • TheNaturat 2023-02-28 06:03:40

    Jak już ktoś pisał - Proszę Panie Wojtasik zabezpieczyć plik. Chętnych do składania fałszywych zeznań w "pewnym rejonie" nie brakuje. ...a i poza konkursem... ..."glonojad" nie jest dobrym źródłem wiedzy. Dlatego był czas, jak felieton o szczepionkach obleciał co najmniej całą Polskę. Pewnie poza granicę też wypadł w wielu przypadkach :)

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomek - niezalogowany 2023-02-27 12:42:28

    Do X z ARN Mysle ze nawet nie spamerzy tylko po prostu ludzie którzy oczekują rzetelnego dziennikarstwa i informacji które są poparte faktami, a zależy im na obiekcie o który długo walczyli i chcą żeby był utrzymywany cały rok żeby nie skonczyl jak inne tego typu obiektu w innych miastach o które nikt nie dba.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ftg - niezalogowany 2023-02-27 14:43:06

    Sposób, w jaki NN zrażają do siebie kolejną grupę mieszkańców Nysy jest typowy dla tego zbrojnego ramienia Ligi Nyskiej. Od poważnej siły politycznej w Nysie do niemal zerowego znaczenia. W 2021 roku NN chwaliło się, że pomogło w napisaniu petycji grupie młodzieży, która chciała budowy toru. Teraz w imię oburzania się na jakieś marne grosze, w skali budżetu Nysy, związane z utrzymaniem obiektu, stawiają się w roli przeciwników tejże inwestycji. Kompletny absurd, jakże typowy dla tego środowiska.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Lolita Burmistrza - niezalogowany 2023-02-27 17:33:19

    Tor można było wybudować tak , aby nie wydawać na niego prawie 100 tys. złotych rocznie. Trzeba było go zrobić i umieścić w takim miejscu, aby inwestycja się zwracała i była dochodowa.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomek - niezalogowany 2023-02-27 17:42:39

    Nie zabiera 100 tysięcy złoty rocznie, na całym świecie pumptracki to darmowe miejsca z których korzystać może każdy.m, a w Nysie akurat miałby być płatnym miejscem żeby się zwracało…Jeśli nie masz pojęcia o zarabianiu na czymś i o darmowych miejscach do spędzenia czasu to proszę nie pisz takich głupot, bo i tak poziom ludzi którzy narzekają na większość inwestycji jest naprawdę poniżej jakiejkolwiek wiedzy..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Kontestator - niezalogowany 2023-02-27 23:30:07

    Przestań już robić PR Kolbiarzowi bo to jest żenujące. Koleś zrobił 200 mln długu, przez co ludzie nie są w stanie już płacić za czynsze, bo spłatę tego długu przerzuca na mieszkańców w kosztach: wody, śmieci, CO. A Ty tu pleciesz , że wszystko ma być darmowe. Powiedz to emerytce z emeryturą 1800zl /miesiąc i kosztach stałych mieszkania 1000zł. Ona chodzi o lasce i w nosie ma "tor rowerowy Zelenta ", bo nie ma co do gara włożyć.

    • Zgłoś wpis
  • Fgh - niezalogowany 2023-02-28 08:56:30

    Kontestator, co ma wspólnego głodna babcia o lasce z torem do jazdy dla młodzieży i zadłużeniem Nysy? Zamiast budować tor Kolbiarz miał kupić babci zupę? Bardziej populistycznego bełkotu nie czytałem. Z takim stanem świadomości jego przeciwników nie dziwię się, że wygrywa wygrywa wybory. I wygra przyszłoroczne.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomek - niezalogowany 2023-02-28 09:06:31

    Nie robię nikomu żadnego PR, nie mam w tym żadnego interesu. Uważam ze każdy powinen do końca żyć godnie lub chociaż mieć minimum, ale jeśli ktoś całe życie pracował i wychodzi mu teraz 1800zl emerytury i zero oszczędności to coś poszło nie tak, do tego nie wiem gdzie za własnościowe mieszkanie płaci się 1000 zł kosztow stałych. Czynsz z mediami to zazwyczaj około 600-700zl. Nie zapominaj ze na świecie są nie tyko emeryci, tylko tez ludzie młodzi, którzy chcą godnie żyć, zarabiać, są przedsiębiorcy co chcą dawać tą prace i rozwijac kraj. Jeśli będziesz porównywanac tylko emerytów co zostali z marna emerytura i ludzi w sile wieku którzy są zdrowi silni i narzekają ze nie maja pieniędzy i ze jest drogo, a jedyne co potrafią zrobić to dwójkę dzieci… to tak się rodzi patologia… po za tym rzecz o której mówisz to błędne koło, bo jak by wszystko było płatne, to skąd Ci ludzie mieli by brać pieniądze na wstęp na to? Czy uważasz ze przeciętny człowiek ma tylko pracować a przyjemności jak sport ma świeżym powietrzu są dla wybranych? Polecam trochę szerzej patrzyć na pewne kwestie, koszty można ciąć zgodzę się, ale na pewno nie w ten sposób. Przykład najlepszy ze sportu… każdy kto choć trochę w młodości wybił się ponad swój poziom sportowy wyjechał z kraju bo widział co się dzieje i często reprezentuje inny kraj który dał mu możliwości rozwoju… bo to polskie podejście ze tor się swieci troszkę wieczorem albo nie ma na nim aż tylu ludzi. Mistrz olimpijki Brodka ten na łyżwach jeździł do Niemiec na treningi bo w Polsce nie było lodowiska dobrego…. 40 mln ludzi kraj a chłop ze złotym medalem olimijpskim do innego kraju na treningi…

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Viola - niezalogowany 2023-02-28 11:23:32

    "jeśli ktoś całe życie pracował i wychodzi mu teraz 1800zl emerytury i zero oszczędności to coś poszło nie tak, do tego nie wiem gdzie za własnościowe mieszkanie płaci się 1000 zł kosztow stałych. " Ty Kolego, podobnie jak Betoniarz przebywacie w zupełnie innej rzeczywistości . Takie stany chorobowe leczy się psychiatrycznie. To chyba jest puenta całej tej dyskusji.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomek - niezalogowany 2023-02-28 12:07:17

    Przebywam w tej samej rzeczywistości co Ty i widzę co się dzieje, tak samo z każdej strony zalewają mnie podwyżki, koszty i mnóstwo innego gowna które wolałbym wydać na przyjemności. Płace podatki itp. Wiec powiedz mi w takim razie co jest powodem tego ze ktoś na koniec życia dostaje 1800zl emerytury a ma kosztow ponad 1000zl? I został bez żadnych oszczędności? Tak się kończy liczenie na kogos i na państwo, ze całe życie nie zrobiłeś żeby mieć więcej czy lepiej. Natomiast chętnie się dowiem jaki ty masz pomysł na to żeby ktoś miał więcej na emeryturze? Zabrać ludziom którzy teraz pracują? Czy z dodrukować pieniądze i dawać tak po prostu?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Prysznie Pływalni imienia Kord - niezalogowany 2023-02-28 22:51:51

    Dziecko mi zrobiło zdjęcia.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    . - niezalogowany 2023-02-28 22:53:34

    Kolejne

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • . - niezalogowany 2023-02-28 22:55:05

    Kolejne

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    . - niezalogowany 2023-02-28 22:57:23

    Kolejne

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    . - niezalogowany 2023-02-28 22:58:42

    Kolejne

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    . - niezalogowany 2023-02-28 23:00:45

    Słynne na całą Nysę drzwi imienia Kordiana Kolbiarza i Bogusława Wyczałkowskiego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    . - niezalogowany 2023-02-28 23:03:17

    Grzyb zawsze w cenie i polecany.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lolita Burmistrza - niezalogowany 2023-02-28 23:07:18

    To jest dorobek kolejno: Jolanty Barskiej, Mirosława Aranowicza, a obecnie Bogusława Wyczałkowskiego i Kordiana Kolbiarza. Ale koń z Piłsudskim musi być na rynku i na wygwizdowie miasta tor rowerowy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zet - niezalogowany 2023-03-02 17:39:23

    I co wszyscy komentujący zamilkli? Tak, to zdjęcia z nyskiej pływalni przy ulicy Piłsudskiego, a nie z Burkina Faso.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nowinynyskie.com.pl




Reklama
Wróć do