
Przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej cierpią na brak lekarzy, a pacjenci narzekają na utrudniony dostęp do nich. Wszystko to oczywiście z powodu koronawirusa i związanej z nim zmianie w funkcjonowaniu przychodni. A jak Narodowy Fundusz Zdrowia opłaca teleporady udzielane przez medyków POZ?
- W związku z sytuacją epidemiologiczną wprowadzono nowe standardy w celu przeciwdziałania, zapobiegania oraz zwalczania epidemii na terenie kraju. Standardy te wprowadzają nowe produkty rozliczeniowe, które umożliwią podmiotom rozliczanie świadczeń - informuje rzecznik opolskiego oddziału NFZ Barbara Pawlos.
A jak to wygląda od strony finansowej? Teleporada lekarska POZ na rzecz pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 to wartość 40 zł, porada lekarska na rzecz pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 to 75 zł. Z kolei lekarska wizyta domowa na rzecz pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego to 100 zł.
Rzecznik prasowa opolskiego NFZ dodaje, że zarówno terenowy wydział kontroli NFZ jak i pracownicy opolskiego oddziału NFZ prowadzą stały monitoring przychodni w województwie opolskim pod względem możliwości dodzwonienia się i uzyskania świadczeń medycznych. - Podejmowane są również decyzje o ewentualnym przeprowadzaniu postępowań kontrolnych - stwierdza rzecznik. - W razie braku możliwości dodzwonienia się do przychodni POZ prosimy, aby pacjenci składali skargi na adres [email protected]
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie