
Kontrolę w OPS przeprowadził w lutym tego roku wojewoda opolski, który ocenił działalność ośrodka pozytywnie ale z nieprawidłowościami. Dotyczyła ona realizacji zadań gminy w zakresie pomocy społecznej, a także zgodności zatrudnienia pracowników z wymaganymi kwalifikacjami.
Główne nieprawidłowości, które stwierdzono, dotyczą braku dostosowania budynku dla osób mających problem ze swobodnym poruszaniem się (np. niepełnosprawnych i starszych) oraz warunków pracy pracowników socjalnych. Było też kilka nieprawidłowości dotyczących pracy OPS.
Protokół kontroli przekazano burmistrzowi Głuchołaz. W odpowiedzi gmina poinformowała, że budynek OPS pochodzi z końca XIX wieku, a tym samym jest zabytkiem. To zaś skutkuje wieloma ograniczeniami w zakresie możliwości jego przebudowy lub rozbudowy pod kątem dostępności dla np. niepełnosprawnych.
Wiedząc o tym, już w ub. roku wydział spraw społecznych został przeniesiony do zmodernizowanego budynku byłej PSP nr 2, który spełnia wszystkie aktualne wymagania. Burmistrz Głuchołaz zapewnia też, że w projektach budżetów na najbliższe lata będą planowane inwestycje w celu wykonania zaleceń wojewody opolskiego. W pierwszej kolejności w latach 2024/2025 zostanie przeprowadzona analiza możliwych wariantów dostosowania istniejącego budynku lub przeniesienia ośrodka w inną lokalizację na terenie miasta.
Jak czytamy w odpowiedzi dla wojewody, dostosowanie obecnego budynku do obecnych wymogów obiektu użyteczności publicznej może okazać się nieracjonalne ze względu na wielomilionowe koszty. Poszerzenia wymagałaby m.in. klatka schodowa w budynku. Modernizacja starej lub budowa nowej siedziby OPS przekracza jednak możliwości gminy i jest uzależniona od uzyskania zewnętrznego dofinansowania. Nie wiadomo jednak, kiedy to może nastąpić...
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie