
Most im. Józefa Bema jest w tak złym stanie technicznym, że nie opłaca się go remontować. Ekspertyza z 2020 r. mówi, że należałoby go rozebrać i wybudować od nowa. Wszystko z powodu niskich parametrów materiałów, z których został wykonany.
Nowy most im. J. Bema jest jednym z wariantów budowy trzeciej przeprawy przez Nysę Kłodzką w naszym mieście. Do tego jest najtańszy, bo koszt inwestycji to ok. 45 mln zł przy czym zakłada też przebudowę ulicy Asnyka i Bema, budowę nowych rond, a także połączenia ul. Kolejowej z Mazowiecką. Sam nowy most miałby zostać poszerzony, a także wzmocniony tak, aby jego nośność była większa niż 24 tony. Obecnie obowiązuje na nim ograniczanie dopuszczalnej masy pojazdów ciężarowych.
Ekspertyza mostu z 2020 r. mówi wprost, że wykonanie remontu kapitalnego obiektu jest nieekonomiczne, generujące wysokie koszty przy niskiej skuteczności naprawy. „Dlatego proponuje się rozbiórkę i budowę nowego obiektu, spełniającego aktualne wymagania techniczne i zapewnienia nośności zgodnej z wymogami zarządcy drogi”. Rozwiąże to problem, który i tak prędzej czy później trzeba będzie rozwiązać. Most im. Bema (obecnie wojewódzki) po budowie trzeciej nitki obwodnicy trafi w ręce gminy Nysa, która będzie go musiała wyremontować.
Wariant budowy nowego mostu w jego miejscu zakłada też najbardziej racjonalne rozwiązania komunikacyjne, a przy tym ze względu na koszty, najbardziej realne do realizacji.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Były już marszałek Buła, miał w głębokim poważaniu Nysę i mieszkańców stojących w korku a ekspertyza znana była już od dawna i nic z tego sobie nie robił.
Bo ten most jest z takich samych materiałów jak obecni rządzący Nysą, napisz do starosty niech wzmocni cukierkami i dyplomami z Niedziałkowskiego będzie stał do następnej kadencji.
Zlikwidować chodniki a ludzie niech przechodzą kładką dlaczego tego nie robią a ludzi po chodniku na moście jest nie wielka i już by był jeden pas i drugi dobudować no i te ronda zrobić rzeby to mogło funkcjonować
Zaznaczam nie jestem ani PO ani PiS. Obie partie nasz oszukują i chcą swoje kieszenie napchać kasą. Dlaczego piszesz marszałek Buła? Gdzie byłeś jak rządził PiS? Tak więc wszyscy mają nas w d... Sorry ale tak jest prawda, patrz na miasto Nysę, Paczków i co teraz wyprawia się w Otmuchowie! Dlaczego też Nowiny Nyskie mają nie piszą o tym? Bo mają kasę za reklamy ( patrz poprzedni zarząd powiatu nyskiego) dużo by tu pisać. Otwórz umysł szerzej a nie tylko na KO czy Po itd.
Rozebrać most Bema i wybudować nowy, szeroki trzy albo cztery pasy, czy to takie trudne?
a może tak tuskowy trójskok...........
Jak zwykle - IQ 0!!!!!
W art. 10 ust. 5e ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych jest napisane: Odcinek drogi wojewódzkiej zastąpiony nowo wybudowanym odcinkiem drogi z chwilą oddania go do użytkowania zostaje pozbawiony dotychczasowej kategorii i zaliczony do kategorii drogi powiatowej. Nowiny nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Marszałek już dawno powinien był się zmierzyć z tym tematem, ale w perspektywie obwodnicy odwleka temat. Gdzie byli lokalni radni KO? Jeszcze nie wszystko stracone. Obwodnica Nysy nie powstanie szybciej niż w 2029 r. Do tego czasu most się może zawalić. Trzeba jak najszybciej naciskać na województwo, żeby podjęło działania.
O jakiej obwodnicy Nysy piszesz? Przecież gotowa jest.
Drogowiec, trafnie to ująłeś. Niestety, wszyscy doskonale wiemy w jakim województwie mieszkamy. Opole prędzej wywali kasę na swoje potrzeby (najczęściej idiotyczne i nikomu nieprzydatne), niż na poprawę życia Nysan. Tutaj grzeczne mowy naszych polityków nic nie pomogą. Tą sprawą trzeba zainteresować media ogólnopolskie, aby zdyskredytować opolskich popaprańców.
Obwodnica Nysy powstanie w ciągu dróg wojewódzkich nr 411 i nr 489. Inwestycja dofinansowana ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg będzie miała około 6,3 km długości. Na południu miasta od Podkamienia przez Hajduki do Niwnicy do drogi krajowej. Dzięki niej jadąc od strony granicy z Czechami drogą wojewódzką 411 dojedziemy do obwodnicy wschodniej i pojedziemy na Opole lub Kłodzko wokół miasta
Województwo opolskie dla rządzących jest per noga i ogólnie nysa powinna robić wszystko żeby opuścić to Województwo opolskie , do dolnośląskiego województwa powinny nas wszystkie drogi prowadzić , opole hamuje rozwój tego regionu.
Trzeba było zacząć od budowy mostu , a nie walić pieniądze w rozbudowę 6 km odcinka dk 46 między Nysą i Grzybkiem !
Największy problem to załadowane 40t ciężarówki, które zamiast jechać obwodnicą, skracają sobie drogę i jada przez miasto, łamiąc zakaz dopuszczalnych 30t niszcząc most i drogi wylotowe Otmuchowska/Grodkowska, nikt tego nie kontroluje, a szkoda.
Co ty za głupoty pleciesz kto o zdrowych zmysłach miałby się pchać ciężarówką przez miasto jadąc tranzytem mając w alternatywie przejazd obwodnicą. Całą obwodnicę przejedziesz w 20 minut. A przez miasto przejedz jak masz co chwilę ronda przejścia dla pieszych, w godzinach szczytu przejechać całe miasto od strony Otmuchowa w stronę Prudnika to jest dobre 30-40 minut.
Jadąc od strony Głuchołaz zaladaowani powinni jechać przez wiadukt i na Niwnice w stronę obwodnicy, a przez miasto jest bliżej, zwłaszcza w nocy i nad ranem
Nowy staroSSta i jego zaSStępczyni mają kasę na remont lub budowę nowego mostu że sprzedaży rynku swojemu kolesiowi pod galerię pod pretekstem prac archeologicznych celem ruszenia terenu, a następnie jazda na przód bo kto im zabroni zmienić tablicę informacyjną na pracę budowlane ???? kto może wały robić to może bo jest kasa. korupcja i łapówkarstwo, tak więc podsumowując, weźcie się do roboty bo ile jeszcze będziemy stać w korkach i tracić swój cenny czas przez wasze je... Galerie w centrum bo jakiś imbecyl sobie tak wymyślił. Buraki.
Problem jest z nyską policją, która ma w nosie to, że na moście jest dopuszczone 20 ton, a jeżdżą załadowane tiry.