
- Mamy już za sobą najtrudniejszy etap związany z zamknięciem ruchu na ul. Wrocławskiej. Teraz przed nami kolejny: zamknięcie ulicy Celnej. Firma z robotami wejdzie tam po 24 marca - informuje Robert Piegza, naczelnik gminnego wydziału rozwoju infrastruktury.
Ul. Wrocławska - dojazdy
Ulice Wrocławska i Celna będą remontowane jednocześnie. Po zakończeniu ich przebudowy, co planowane jest po około 6 miesiącach, drogi zostaną oddane do użytku. Następnie inwestycja przeniesie się na Rynek (część asfaltowa), a na koniec na ul. Kolejową.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane nawierzchnie ulic i chodników. Pojawią się nowe latarnie - takie jak na ul. Piastowskiej.
Wcześniej wymienione zostaną sieci wodno - kanalizacyjne. Po wykonaniu kolejnych etapów będą podpinane do starej sieci ogólnospławnej, a po wykonaniu kolejnego - do nowej, już rozdzielonej. To umożliwi budowanie nawierzchni zaraz po położeniu rur. Równolegle zakład gazowniczy będzie prowadził wymianę swojej sieci.
Przy takim skumulowaniu remontów ulic w Nysie trudności komunikacyjne są nieuniknione.
- Dopóki powiat nie skończy inwestycji na ul. Piastowskiej to będzie dosyć trudno, bo już pojawiły się problemy z parkowaniem. Krótko po zamknięciu ul. Wrocławskiej były też problemy z przejazdami, ale życie to zweryfikowało i teraz powinno być z każdym dniem lepiej - uspokaja Robert Piegza.
Dojazd do posesji i punktów handlowych na ul. Wrocławskiej odbywa się uliczkami, które są na tyłach budynków.
- Od ul. Parkowej jest dojazd do ul. Królowej Jadwigi, która jest dwukierunkowa. Tam na podwórku jest objazd. Bocznymi uliczkami: Siemiradzkiego i Kowalską można dostać się do budynków od tyłu - wyjaśnia naczelnik.
Z drugiej strony ulicy Wrocławskiej dojazd do budynków jest lepszy: od ul. Chodowieckiego, następnie przez Rynek Garncarski. Z Rynku Garncarskiego można dojechać też na ul. Kolberga, by skorzystać z parkingu - wcześniej był tam zakaz wjazdu.
Ul. Celna - dojazdy
Po 24 marca planowane jest też zamknięcie ul. Celnej. Tu też największym utrudnieniem będą miejsca parkingowe i dojazd do sklepów oraz budynków.
- Z jednej strony odbywać się to będzie od ul. Bielawskiej, z drugiej - przez ulicę Karola Miarki, która będzie dwukierunkowa, a miejsca parkingowe zostaną tam zlikwidowane. Jeżeli nie będzie możliwości dostarczenia towaru do sklepów z tyłu, to będzie możliwość dojazdu do nich od przodu - z ul. Celnej szerokim chodnikiem i pasem, który służy obecnie do parkowania - informuje Robert Piegza.
Kierowcy nie mogą poruszać się po Nysie na pamięć, bo natkną się na liczne zmiany. Ulica Tkacka pozostanie nadal jednokierunkowa, ale przez likwidację na jej wylocie zakazu skrętu w prawo będzie możliwość dojazdu na pl. Solny i na ul. Sobieskiego.
Naczelnik zapewnia, że zamknięcie ulic w centrum Nysy nie odbije się negatywnie na ruchu autobusów miejskich.
- Prezes MZK Piotr Janczar tak opracował trasy, że będą one omijały remontowane drogi. Niezależnie, które ulice będziemy zamykali to organizacja ruchu autobusów na czas remontu już się nie zmieni.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie