
Miejski Zakład Komunikacji będzie zarządzał całą strefą płatnego parkowania w Nysie – zarówno parkingami należącymi do Gminy Nysa jak i do Powiatu. Radnych zdziwiło jednak zwołanie pilnej sesji w tej sprawie. - Kiedy dostałem SMS z informacją o sesji pomyślałem, że albo dostaliśmy miliony złotych na inwestycje, albo nastąpiła jakaś katastrofa – skomentował radny Daniel Palimąka.
Uchwałę podjęli radni powiatowi podczas specjalnie zwołanej w tej sprawie sesji. Samo zwołanie sesji w trybie nadzwyczajnym wzbudziło sporo emocji wśród radnych. Radny Piotr Woźniak pytał co się stało, że NAGLE, z dnia na dzień pojawiła się potrzeba zwołania sesji, by podjąć taką uchwałę. – Oprócz tego wszyscy już pracują normalnie, co stoi więc na przeszkodzie, żeby sesja odbyła się w sposób stacjonarny. Jesteśmy przecież osobami zaszczepionymi. Mam dość „spotkań” przez ikonki. Dlatego jeśli nadal ten stan będzie się utrzymywał za każdym razem będę zgłaszał wniosek o przeprowadzenie sesji w normalnym trybie – deklarował radny Woźniak. - Kiedy dostałem SMS z informacją o sesji pomyślałem, że albo dostaliśmy miliony złotych na inwestycje, albo nastąpiła jakaś katastrofa – dodał Daniel Palimąka.
Wicestarosta Damian Nowakowski tłumaczył, że umowa na obsługę strefy płatnego parkowania z City Parking Group z Bydgoszczy kończy się 31 grudnia. Od 1 stycznia 2022 roku to Miejski Zakład Komunikacji będzie zajmował się obsługą strefy przy gminnych drogach i pojawiła się także propozycja, aby gminny przewoźnik robił to samo przy drogach powiatowych. Tym samym jeden operator obsługiwałby całą nyską strefę.
Radni dopytywali, dlaczego więc jest to sprawa tak nagła, że wymagała zwołania nadzwyczajnej sesji. Radny Piotr Bobak (w tej sytuacji jako sekretarz gminy) stwierdził, że na procedurę przetargową dotyczącą dostarczenia nowych parkomatów potrzebne jest 35 dni (MZK musiało go ogłosić najpóźniej 9 sierpnia), ich dostarczenie to kwestia kolejnych kilku tygodni i konieczny czas na ich montaż. Nowe parkomaty mają być zasilane fotowoltaicznie, z możliwością płatności kartą.
Radny Woźniak domagał się podania kalkulacji finansowej wprowadzenia w życie takiego rozwiązania i postawił tezę, że skoro Gmina powierza obsługę strefy swojemu przewoźnikowi to może Powiat także powinien powierzyć swoją strefę PKS-owi. – Dla mnie jest to uchwała – widmo, uchwała – oppen. Nie wiemy jakie to będą koszty w stosunku do dochodów - stwierdził.
W efekcie za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 4 było przeciw, 5 wstrzymało się od głosu i jeden radny nie zagłosował.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dzisiejszy hit news to prawomocny wyrok dla pana A.Sz..... ktory jezdzil 12 lat autem bez prawa jazdy , obecnie pracownik w nyskiej agencji nieruchomosci. No to mamy przechowalnie skazanych w Nysie w ukladach samorzadowych /B.W + A.SZ./ u pana burmistrza . Czy naprawde nad tym balaganem nie panuje jak dlugo to bedzie trwalo.
a kto kontroluje POlskie tzw. sądy (?)
Dlaczego jeszcze nie połączono PKS z MZK? Mniejsze koszta zarządzania, a niektóre trasy się dublują. Lepsze wykorzystanie majątku samorządu. A dodawanie kolejnych funkcji MZK to patologia. Jeżeli zajmują się innymi czynnościami zarobkowymi niż wożenie ludzi, to chyba tracą pewne przywileje. Kiedy więc przetarg na usługi transportu w gminie Nysa? Konkurencja dobrze zrobi. Skończmy z nieefektywnym i drogimi usługami. Chyba że tak naprawdę chodzi tu nie o jakość i gospodarność a o fuchy w radzie nadzorczej i kierownictwie spółki podległej burmistrzowi. ????
Połączenie spółek będzie niekorzystne dla mieszkańców Nysy z prostego powodu: będzie trzeba utrzymywać też kursy pozagminne (tak jak teraz miasto utrzymuje sołectwa, bo z podatków sołeckich nie mieliby nawet 10% takich inwestycji jakie mają teraz). Dlaczego niby nazywasz patologią próbę zatrzymania kasy za parkowanie w mieście? To akurat bardzo dobre posunięcie. Patologia to była do tej pory, że kasa leciała do prywatnej firmy na drugi koniec Polski zamiast zostać na miejscu. Piszesz o przetargu na linie miejskie. Przecież był przetarg na linię miejską "E" w 2019/20 roku i nikt poza MZK nie wystartował. Mogli prywatni przewoźnicy to brać, ale jakoś chętnych nie było. Ja się pytam kiedy będzie przetarg na linie w Pakosławicach, Głuchołazach i innych gminach? Też nie ma. Dlaczego? Bo transport publiczny to nie są kokosy. Zresztą popatrz na Opole czy Wrocław - tam też spółki miejskie robią transport, bo tylko one gwarantują najniższe koszty i zatrzymanie pieniędzy w mieście (i to jest clou sprawy - kasa ma zostać na miejscu). Chyba, że piszesz o jakiś firmach zagranicznych typu Veolia albo Mobilis - ale to mało rozsądne, bo kasa stąd odpłynie za granicę, a ceny biletów się nie zmienią (wynikają z uchwały). Popatrz na Prudnik. Tam oddali transport spółce zagranicznej (Veolia). Dziś nie ma tam już spółki transportowej, transport robi firma zewnętrzna, która zarobioną kasę nie zostawia przecież na miejscu w Prudniku, tylko ciągnie do Głubczyc. Piszesz o kolesiach w radach nadzorczych - ok. Ale przecież w tej materii wcale nie jest lepiej w PKSie, gdzie szefem rady jest gość z PiSu, czyli partii Pana Starosty. Co by o MZK nie pisać to jest to jedyna spółka miejska, która nie przyniosła w ubiegłym roku strat. Wszystkie inne były na minusie. Więc macie już odpowiedź dlaczego to akurat MZK będzie robić strefę. No i absurdem jest stawianie warunków przez powiat w sytuacji gdy oni mają 5 parkometrów a miasto ponad 50. Gdyby sytuacja była odwrotna to pewnie ktoś z powiatu stawiałby warunki. Zawsze większy dyktuje zasady, zdziwienie radnych w materii działań rynkowych pokazuje tylko, że radni są odklejeni od rzeczywistości.
No i bardzo dobrze ,że MZK przejmuje strefę płatnego parkowania.Miejmy nadzieję że pani kierownik z City Parking Grup nie będzie dalej pracowała i robiła wałków typu zatrudnienie męża na całym etacie a pojawiał się raz w miesiącu, wynajmowanie własnego lokalu dla firmy i wisienka na torcie urlop 26 dni a brany 4 x w roku po 10 dni i wyjazdy na wczasy na L4, kolejna sprawa wiedziała że dwóch kontrolerów którzy pracowali od początku istnienia strefy ( a pracowali minimum 10 lat ) na lewo sprzedają abonamenty i nic z tym nie robiła straty dla firmy i miasta.
Bardzo dobrze ,że MZK będzie prowadził strefę płatnego parkowania w Nysie.Miejmy nadzieję że pani która jest kierownikiem obecnej strefy nie będzie dalej pracowała i nie będzie robiła wałków typu wynajmowanie własnego lokalu dla firmy prowadzącej strefy zatrudnienie męża na pełny etat a pojawiał się raz w miesiącu na wakacjach wcale , urlop brała kiedy chciała a ciągle miała cały nie wykorzystany , wyjazdy na wczasy za granicę na L4 i senatorium ,wiedziała że dwóch pracujących od samego początku kontrolerów sprzedaje na lewo abonamenty (pracowali ponad 10lat)i nic z tym nie zrobiła jakie straty dla firmy i gminy,kolejna rzecz ustalone limity mandatów można było spokojnie wystawić więcej ale limit był max 30 dziennie i nie spisywanie niektórych aut które były specjalnie oznakowanie.
Bardzo dobrze, że MZK będzie prowadziło strefę płatnego parkowania pieniądze zostaną w mieście. Miejmy nadzieję, że pani kierownik z nyskiego biura City Parking grup nie będzie pracowała i skończą się wałki, jakie robiła: zatrudnienie męża, który w pracy był raz w miesiącu na wakacjach wcale się nie pojawiał, bo nad morzem robił kasę wynajmowanie własnego lokalu pod biuro strefy urlop brany, kiedy się chciało i nigdy go nie ubywało wyjazdy na wczasy i do sanatorium na L4,wiedział, że dwóch kontrolerów, którzy pracowali od początku istnienia strefy a pracowali ponad 10 lat sprzedawali na lewo abonamenty nic z tym nie zrobiła, jakie to straty dla firmy i gminy ustalony limit mandatów gdzie można było wystawić ich znacznie więcej ograniczony do 30 max dziennie, samochody, którym nie można było wystawić mandatów, bo rodzina, bo znajomi specjalnie oznaczone.Tak jest prowadzona strefa,