
Rozpoczęły się konsultacje budowy obwodnicy Nysy, łączącej drogę krajową nr 41 (na Prudnik) z drogą wojewódzką 411 do Głuchołaz. Ich celem jest wybranie najbardziej optymalnego wariantu trasy omijającej miasto.
Konsultacje rozpoczęli dzisiaj w urzędzie marszałkowskim marszałek Województwa Opolskiego Andrzej Buła i wicemarszałek Szymon Ogłaza. To właśnie samorząd Opolszczyzny będzie inwestorem zadania, którego szacowana wartość to 78 mln zł. Połowa tej kwoty pochodzić będzie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, pozostała z budżetu województwa.
- Staramy się być bardzo ambitni w budowie i przebudowie dróg wojewódzkich. Każde nowe rozwiązania komunikacyjne to zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu przemieszczania się mieszkańców. Dlatego też mimo niełatwych czasów zdecydowaliśmy się na realizuję budowy obwodnicy Nysy – mówi marszałek Andrzej Buła.
Pierwszy wariant zakłada połączenie nowej obwodnicy z drogą do Głuchołaz pomiędzy Nysą a Podkamieniem. Dwa kolejne warianty przewidują włączenie pomiędzy Przełękiem a Podkamieniem
Na spotkaniu, które miało miejsce w Opolu przedstawiono trzy warianty przebiegu drogi, które będą poddane ocenie społecznej i samorządowej. - Obwodnica Nysy to około 5 km nowej drogi i tyle samo ścieżki rowerowej, to dwa ronda, wiadukt nad linią kolejową i nad drogą gminą, to most i trzy przepusty – wylicza elementy zadania wicemarszałek Szymon Ogłaza. Na przedsięwzięcie samorząd województwa przeznaczył już 78 mln zł, uwzględniając dotację. Warianty różnią się przebiegiem trasy, zakresem prac, ale też różnią się poziomem kosztów. - Wybierając wariant należy wziąć pod uwagę oczekiwania mieszkańców, ale także możliwości finansowe samorządów – zaznacza Arkadiusz Kuglarz, dyrektor gabinetu marszałka
Wybór najbardziej optymalnego wariantu otwiera drogę do dalszych kroków, czyli projektowania, uzgodnień środowiskowych i w końcu realizacji. - Obserwując natężenie ruchu w mieście , a także biorąc pod uwagę charakter turystyczny naszego powiatu, ta obwodnica w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia potencjału miasta i znakomicie wpłynie na wartość całego regionu - cieszy się Daniel Palimąka, radny powiatu nyskiego.
Planowany odcinek obwodnicy Nysy, to nie tylko wyprowadzenie ruchu z południowej części miasta, to także stworzenie alternatywy dla przejazdu kolejowego przy ulicy Krawieckiej, to możliwość poszerzenia sieci ścieżek rowerowych i szybsze skomunikowanie Głuchołaz z Opolem.
WARIANT 1:
Ilość skrzyżowań: 2 skrzyżowania typu rondo,
Ilość obiektów inżynierskich:
1 wiadukt nad linią kolejową,
1 wiadukt nad drogą gminną nr 106701 O,
1 kładka pieszo-rowerowa,
1 most nad rzeką Kamieniec,
6 szt. obiektów nad ciekami wodnymi,
Długość trasy: km 4+565,
Odwodnienie: powierzchniowe do rowów drogowych z odprowadzeniem do odbiorników – istniejące cieki wodne.
Łączna długość obiektów - około 142 m.
WARIANT 2A:
Ilość skrzyżowań: 2 skrzyżowania typu rondo,
Ilość obiektów inżynierskich:
1 wiadukt nad linią kolejową,
1 most nad rzeką Kamieniec,
1 most nad dopływem rzeki Kłodnica,
3 szt. obiektów nad ciekami wodnymi,
Długość trasy: km 5+290,
Odwodnienie: powierzchniowe do rowów drogowych z odprowadzeniem do odbiorników – istniejące cieki wodne.
Łączna długość obiektów - około 185 m.
WARIANT 2B:
Ilość skrzyżowań: 2 skrzyżowania typu rondo,
Ilość obiektów inżynierskich:
1 wiadukt nad linią kolejową,
1 wiadukt nad drogą dojazdową,
1 most nad rzeką Kłodnica,
1 most nad dopływem rzeki Kamieniec,
3 szt. obiektów nad ciekami wodnymi,
Długość trasy: km 5+383,
Odwodnienie: powierzchniowe do rowów drogowych z odprowadzeniem do odbiorników – istniejące cieki wodne.
Łączna długość obiektów – około 210 m.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
no to nie ma strachu jak pali-mąka daniel się tym zainteresował ........... należny tylko trzymać daleko od tej inwestycji słynnego nyskiego bankruta........
Kuglarz Buła Pali Mąka to bardziej piekarnictwo niż drogownictwo czyli zakalec na całą obwonicę
Wariant 4- nic z tego , bo zabraknie pieniędzy...
Nie rozumiem was ludzie, czepiacie się Palimąki, Kuglarza i Buły za to, że robią swoja robotę? Przecież to dobrze, że będzie obwodnica, że zaplanowali na to jakiś budżet itd. Bardzo dobrze. Partyjne waśni nie powinny mieć w takich sprawach żadnego znaczenia.