
Gminy Otmuchów i Paczków dostały dofinansowanie na usunięcie niebezpiecznego azbestu i wyrobów zawierających azbest ze swoich terenów.
Samorządy pomoc finansową na ten cel w bieżącym roku otrzymały na podstawie złożonych wniosków do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu. Całkowity koszt realizacji zadania w przypadku gminy Otmuchów wynosi prawie 24,5 tys. zł brutto. Pięćdziesiąt procent dotacji pochodzi ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska Opolu a druga połowa ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Opolu. Gmina w ramach zadania planuje zlikwidować nie mniej niż 39,787 Mg odpadów azbestowych.
Natomiast w gminie Paczków, w ramach ogłoszonego naboru wniosków na likwidację azbestu z nieruchomości do urzędu miasta wpłynęły cztery formularze spełniające wymagania określone przez WFOŚiGW w Opolu. Łączna waga odebranych i poddanych utylizacji odpadów zawierających azbest wyniosła 7,46 Mg. Przedsięwzięcie polegało na demontażu, transporcie i unieszkodliwieniu odpadów. Całkowity koszt wyniósł ponad 8,5 tys. zł. Dofinansowanie otrzymane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie wyniosło prawie 7 tys. zł. Pozostała kwota pochodziła z budżetu gminy Paczków.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Moim zdaniem dobrze, że się tak wspiera usuwanie tego, co grozi mieszkańcom. Dotacje to jedno z wyjść, które skłoni innych do działania. Trzeba zadbać o to, by miasta były bezpieczne. Szczególnie przed zimą, kiedy wiele się może wydarzyć. https://projektowanie-wnetrz-online.pl/projektowanie-wnetrz-opole/ .