
Moduł roboczy cewki zapłonowej i procedura wymiany
Moduł roboczy cewki zapłonowej i procedura wymiany
Nowoczesne silniki benzynowe wykorzystują cewki zapłonowe we wszystkich systemach zapłonowych w tym samym zasadniczym celu: aby wytworzyć wysokie napięcie niezbędne do zapłonu iskry na świecy zapłonowej.
Profesjonaliści z rynku wtórnego znają ich funkcje i podstawowe cechy, ale mogą nie być świadomi skomplikowanych teorii naukowych, na których się opierają.Tutaj omawiamy, jak podstawowa funkcja cewki zapłonowej opiera się na energii elektromagnetycznej.
Cewka zapłonowa (zwana również iskrownikiem) to cewka indukcyjna w stacyjce samochodu, która zmienia napięcie akumulatora o dużą liczbę watów, mającą na celu wywołanie iskry elektrycznej w złączach zapłonowych, która dotyka paliwa.
Film cewki wykonany przez Autodoc.pl
Praca cewki:
Specjalny zębnik z ukośnymi zębami z wału sytuacyjnego napędza rozdzielacz zapłonu, który znajduje się z przodu silnika.Na wykończeniu wałka rozrządu znajduje się miejsce, w którym zamontowany jest rozdzielacz zapłonu.Na pierwszym dystrybutorze można wprowadzić luz między stykami wyłącznika na dwa sposoby: albo stymulując go pakietem płytek w celu oszacowania luzu, albo szacując ostateczny przepływ styków wyłącznika jak dla czopa pręta prowadzącego za pomocą urządzenia niesamowitego. Poniższa metoda jest kluczowa, zwłaszcza gdy wymagane jest prawidłowe ustalenie styków, a obecny jest stary, zużyty wyłącznik hurtowy, w którym mogło dojść do wymiany metalu.
Oznaki złej cewki zapłonowej:
Materiały potrzebne do wymiany cewki zapłonowej:
Instrukcja krok po kroku wymiany cewki zapłonowej:
Krok 1: Odłączyć akumulator. Oddzielić ujemne przyłącze akumulatora dla pojemności plastra do pojazdu. Użyj narzędzia lub klucza, aby zwolnić śrubę zaciskową trzymającą połączenie z zaciskiem.
Krok 2:Zlokalizować cewkę zapłonową. Znajdź pierścienie rozrusznika na górze silnika.Będą one połączone z kwadratem silnika lub częściami obwiedniowymi.
Krok 3:Odłączyć i wyjąć cewkę zapłonową.Należy wyjąć elementy złączne lub śruby, które łączą loka z pojazdem.Trzeba będzie również odczepić złącza elektryczne od pierścienia.
Krok 4:Zamontować nową cewkę zapłonową.Włożyć nową cewkę zapłonową odwrotnie do kolejności wyjmowania poprzedniej.
Krok 5: Przetestować nowy zapłon. Uruchomić silnik korbą przy zaparkowanym pojeździe, aby przetestować nową cewkę zapłonową. W przypadku, gdy pojazd odpali i typowo usiądzie, będzie można wtedy odbyć jazdę próbną.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie