
Blisko 600 tys. zł będzie kosztować opracowanie studium wykonalności budowy nowego mostu nad Nysą Kłodzką w Nysie. Gmina rozstrzygnęła przetarg na zadanie, którego celem jest odpowiedź na pytanie czy miasto potrzebuje nowego mostu, a jeśli tak, to gdzie ma powstać. Wygrała go firma z Poznania.
Zapisy przetargu mówią nie tylko o konieczności budowy nowego mostu, ale też dopuszczają rozbudowę już istniejącego (im. Józefa Bema w Nysie). To zaś oznacza, że gmina zamawiając „studium wykonalności budowy nowego mostu” dopuszcza przebudowę istniejącej przeprawy. Natomiast jako potencjalne lokalizacje nowej, wskazuje połączenie ulicy Torowej z ul. Śmiałego oraz przedłużenie ulicy Franciszkańskiej. Jedna i druga ma taką wadę, że nie kanalizują ruchu z centrum miasta, który opiera się na istniejących mostach. Gmina dopuszcza opracowanie przez wykonawcę dodatkowego wariantu. Nie wskazuje jednak jego lokalizacji. Pod uwagę powinny być wzięte np. przedłużenie ulicy Powstańców Śląskich lub poniżej zapory Jeziora Nyskiego.
Wykonawca ma przedstawić najlepszy wariant, zarówno pod względem ekonomicznym jak i funkcjonalno–użytkowym. Zanim to nastąpi ma przygotować wielowariantową analizę korytarzową przebiegu drogi przebiegającej nad rzeką Nysa Kłodzka wraz z połączeniem z istniejącym układem komunikacyjnym miasta Nysy.
Komentarz
Z kładką sobie nie poradzili
Burmistrz Nysy chce budować nowy most, a od lat nie potrafi dokończyć kładki przy elektrowni wodnej w Nysie. Wniosek w tej sprawie jeszcze w poprzedniej kadencji złożył ówczesny radny Piotr Smoter. Uzasadniał, że będzie to z korzyścią dla pieszych i rowerzystów, którzy będą mogli dzięki temu omijać zatłoczony most Bema.Niedługo minie 5 lat od tego momentu. Kordian Kolbiarz zapewniał, że zrealizuje tę inwestycję pod warunkiem, że zgodzą się na to Wody Polskie. Nastąpiło to na początku 2020 r. Wtedy zabezpieczono na dokończenie kładki 200 tys. zł. Obiecywano, że zostanie ona wykonana jeszcze przed wakacjami tamtego roku. Do dnia dzisiejszego nie ma kładki, a ślad po 200 tys. zł zaginął.
Piotr Wojtasik
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Na most w Nysie będziemy czekać jeszcze lata, ale kładka powinna już dawno być dokończona. Podobnie jest z nieczynnym mostem kolejowym w Otmuchowie.
Kładka powinna powstać od razu, aż wstyd, ze nie powstała do tej pory. Mosty powinny powstać także na wysokości "tamy wojskowej", tamy jeziora, a przede wszystkim, należy zaplanować przebudowę ul. Bema wraz z poszerzeniem mostu Bema. Szukanie nowej lokalizacji i pakowanie tam setek milionów, w sytuacji gdy najważniejszy szlak komunikacyjny kuleje (a w przypadku mostu Bema wręcz się sypie) jest nieuzasadnione.
Najlepiej rozładuje poranne korki dołożenie drugiego pasa w kierunku wylotu :D
Tak. Przed rondem są 4 pasy, za rondem (ul. Bema) są 3 pasy, a na moście 1. I nie trzeba dostawać 600 tyś. żeby dojść do takich słusznych wniosków :)
Szczególnie rano z jednym pasem na wlocie :P
oczywiście nn i smutek wiedzą najlepiej.......... co i jak kiedy i za ile..........
Most będzie, bo muszą wozić śmieci z całej Polski do spalarni
Jeszcze się taki nie urodził co by Polakom dogodził. Ale jest już światełko w tunelu. To Wielka Koalicja Platformy Obywatelskiej i Agrounii. Sojusz Tuska z Kołodziejczakiem. Będzie dobrze.
Taaaaak !!! Oni wam wszystko wybudujo ! I tak, że sie wam bedzie podobać i chwalić bedziecie.
Most musi być większy dłuższy i szerszy o jeszcze 2pasy w każdą stronę jak ma opole na przesłach duży ten nie ma takich i trzeba też żeby woda go nie porwała umocnić i tez go osadzić na fundamecie mocnym i dłuższym a jak przebudować to potrwa długo 6 lat może 4 .5 na most Kościuszki i przez park puścić mzk na Gałczyńskiego i Mickiewicza bądź sudecka albo na górna wieś i werbistów na dwie strony beż zatrzymsmia 2 14 innych Lini a pks puścić na Kubicę dołem na linie pod most kolejowy by niebylo korków a auta na park i na Kościuszki górnym odcinkiem koło wspl z zjazdem na jedzrzychow i w drugą stronę też mzk tak puścić 7 i 5 14 2 3 żeby nie były wszystkie na moście razem albo zmienić 3 na słowiańska i na most Kościuszki lub zmienić niektóre kursy inaczej puścić bez mostu na park koło tamy i Gałczyńskiego i dalej kierunek sudecka lub Mickiewicza a pks na sudecka i na Kubicę opole lub dać opole na jasienice dolna beż Sidziny trzeba zrobić tak by pks i mzk siw niw torowały na jednym moście a mzk zmienić godziny Plus 30 minut i zmienić trasy parkiem i sudecka bądź górna wieś lub inną drogą mzk nie może się torować na moście taj by było okey na czas drogami objazdy zrobić pks opole dać na Kubicę nadol na mankowice pkp lub jasienice pkp lub na jasieniice i dalej na kierunki tulowice bądź niemodlin lub tulowice lub obwodnica górna Nysy do Prudnika a opole tak samo tylko opole lub tak by mogły jechać planowo opole by było możliwe na moście muszą być światła i ruch wahadłowy co 2 minuty zmiana światła nie 6 czy 7