
Jeśli zawarłeś umowę z Nową Telefonię, a ona podszyła się pod twojego dotychczasowego operatora, to otrzymasz 60 zł rekompensaty. Ponadto firma zwróci kary za wypowiedzenie umowy lub umożliwi jej rozwiązanie bez żadnych kosztów. To efekt działania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Przedstawiciele Nowej Telefonii sugerowali ludziom, że reprezentują ich dotychczasowego operatora i oferują im zmianę warunków na korzystniejsze. Wiele osób zgodziło się na podpisanie nowych umów. Potem okazywało się, że musieli płacić za rachunki dwóm operatorom: dotychczasowemu i do Nowej Telefonii. Za rozwiązanie jednej z umów płacili kary finansowe.
Sprawą zainteresował się prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Za wprowadzanie konsumentów w błąd grozi kara do 10 proc. obrotów firmy. UOKiK zrezygnował z jej nałożenia i przyjął zobowiązanie Nowej Telefonii do wynagrodzenia straty poszkodowanym.
Nowa Telefonia musi wypłacić 60 zł rekompensaty każdemu klientowi, który od 1 stycznia 2016 r. do 20 sierpnia 2019 r. złożył reklamację do firmy lub skargę np. do UOKiK czy Rzecznika Konsumentów; zrobić przegląd reklamacji i skarg z tego okresu oraz rozpatrzyć je pozytywnie; umorzyć naliczone lub zwrócić zapłacone kary tym konsumentom, którzy po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi rozwiązali umowy z Nową Telefonią; umożliwić rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów osobom, które po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi nadal są abonentami firmy; zawiadomić konsumentów listem poleconym o przysługujących im rekompensatach.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie