
Wszystko idzie zgodnie z planem zakorkowania Nysy na amen. Tak można podsumować rozwój wydarzeń w temacie "trzeciego mostu". Właśnie ogłoszono z pompą, że na terenie po byłej FSD powstanie kolejne centrum handlowe, dokładnie na wprost mostu Bema.
Będzie to wielki generator ruchu napędzający zarówno komunikację wewnętrzną z miasta przez most Bema na teren FSD, jak również cały strumień z Prudnika, Głuchołaz i Czech, dla którego most Bema, tak samo jak dla mieszkańców Nysy, będzie jedyną logiczną drogą do nowego centrum handlowego.
Most Bema razem z rondami w ciągu Asnyka-Bema po obu stronach Nysy Kłodzkiej jest i będzie wąskim gardłem, które dusi komunikację Nysy. Ponadto most Bema konstrukcyjnie się sypie i wymaga działania. Ruch wewnętrzny, dla którego nie ma innej drogi niż most Bema, nieustannie narasta i będzie narastał. Wobec tych oczywistych faktów nowy wielopasmowy most Bema z pasem przelotowym od ul. Asnyka na Opole wydaje się najlepszym lekarstwem.
Niestety, diagnoza burmistrza jest inna. Zamiast mostu, na którym „wisi” całe miasto, postanowił wybudować most z Podzamcza do Konradowej, który nijak się ma zarówno do ogłoszonej właśnie budowy nowego centrum handlowego, lecz także do zapowiadanej budowy bloków mieszkalnych też na terenie po byłej FSD i przetargu pod budownictwo deweloperskie na tym terenie itd.
Choroba komunikacyjna Nysy postępuje i będzie coraz trudniej przeprawiać się między północnymi dzielnicami Nysy, a południowymi. Forsowanie przez burmistrza mostu za mostem kolejowym, który nie stanowi odpowiedzi na obecne problemy i nie bierze pod uwagę tego, co się dzieje na naszych oczach, w jakich kierunkach będzie się rozwijać miasto, sprawi, że jeszcze długie lata będziemy stać w tradycyjnym nyskim korku na ul. Asnyka, Kolejowej, Bema...
Piotr Smoter
Radny Nysy
Zapraszam na spotkanie dyskusyjne oraz mój cotygodniowy dyżur w najbliższą sobotę w redakcji Nowin Nyskich, godzina 9.00-11.30.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Nadal nikt nie zrozumiał że takie centra tworzy się na przedmieściach? Już kiedyś to pisałem ale ówcześni zwolennicy burmistrza mnie za to atakowali. Teraz konstelacja się zmieniła a błędy dalej te same. Patrzcie na Kłodzko, Racibórz itp. miasta tej samej wielkosci
BURMISTRZ ROBI JAJA Z TYM MOSTEM. CO ON ROBI ZNASZYM MIASTEM JESTEM MIESZKANCM OD URODZENIA 77 LAT I PAMIETAM JAK NYSA WYGLADALA I JAKIE BYŁY MOSTY. KIEDYŚ NIE BYŁO TYLE AUT A TERAZ PO TRZEBA NAWET 2 NIE JEDEN MOST. TRZEBA DROGI A NIE MARKETY BO MAMY JUŻ CHYBA DOSYĆ
Tam od początku miała być druga galeria. mi się wydaje że to jest dobre miejsce na galerie. Lepsze niż na rynku.
Jaki burmistrz toć to człek z Kluczborka w reszta to zbieranina z wiosek przepuszczona przez pup , oni niszczą to miasto
A czemu tylko Smoter o tym pisze?
Bo reszta w strachu albo w kieszeni.
Czemu Senator Piotr Woźniak nie interweniuje w tej sprawie? Oj zapomniałem przecież on z Opola jest .
Panie Piotrze nowe centrum handlowe odkorkuje miasto a nie odwrotnie. Otmuchów/Skoroszyce/ Pakosławice, pólnoc Nysy itp nie bedzie musiała jeździć do Dekady czy Vendo. Ludzie na południe od rzeki bedą mieli wybór bez korków vendo/dekada lub korki na FSD. Podobnie odkorkuje miasto dodatkowe przedszkole czy szkoła po północnej stronie rzeki.
Chcesz budować kolejną szkołę... nie żartuj
ONY- nie tyle co dodatkowa szkoła tylko przeniesione coś z centrum, nawet na zasadzie filii żeby nie robić kolejnego dyrektora. Np planowana rozbudowa SP2 mogłaby być wsparta przez powiat i tak otwarty ogólniak. Nie każdy chce chodzić do ekonomika. I odwrotnie przy ekonomiku podstawówka. Ludzie z Jędrzychowa wolą wozić dzieci do Goświnowic niz do Nysy przebijając sie przez most. Trzeba pamiętać , że na Franciszkańskiej budują sie kolejne bloki, na Słowiańskiej też, na Orląt lada moment 360mieszkań a docelowo cały poligon ma byc zabudowany - Północ jest naturalnym kierunkiem rozwoju miasta-trzeba to zaakceptować i przestać zagęszczać centrum nowymi inwestycjami: 2 galerie, sąd, dwie inwetycje SIM, PWSZ-PANS na stadionie itp. Bardzo dobrym posunięciem, potwierdzajacym moją tezę jest budowa PSP w Skorochowie-ma to sens.
Tak naprawdę nowy most nic nie pomoże bo droga na Opole jest jedną.Trzeba by było od nowego mostu poprowadzić drogę do pierwszego ronda na obwodnicy.A co do nowego marketu to jeszcze trochę a w Nysie będą same markety. Ciekawe czy po Nowym roku będą klienci.To są wyrzucane pieniądze w błoto.
Co z tego że będzie wielopasmowy most, jak odcinek drogi między rondem a mostem nadal będzie dwupasmowy. Pozatym wąskim gardłem w tamtym miejscu są światła na Bramy Grodkowskiej, przejazd kolejowy a następnie światła na Grodkowskiej. Te aspekty powodują ruch w tamtym miejscu jest powolny. Wydaje mi się, że nawet głupia kładka dla pieszych nad początkiem Aleji Wojska Polskiego, żeby zlikwidować światła dla zjeżdżających pod wiadukt i remont ulicy franciszkańskiej, spowodowałby znaczny spadek zakorkowania. Bo każdy z interesem wyjazdu z Nysy, ominąłby wszystkie 3 punkty ewentualnego postoju.
A co do Centrum Handlowego. Nie wiem o co tyle pretensji, skoro to prywatny inwestor będzie budował. I jak gdzieś wcześniej wyczytałem, to przebudową ronda też będzie w części/w całości (nie pamietam) sfinansowana przez tego inwestora.
Słuszna uwaga, z tym że Wariant budowy nowego mostu Bema zakłada zarówno trzypasmowy most, jak i przebudowę ronda Sikorskiego i ronda Solidarności, tak żeby od ul. Asnyka do skrętu za mostem powstał pas przelotowy, nieblokowany jak dzisiaj przez auta jadące z centrum (z Kolejowej) i auta skręcające na Kłodzko. Proszę się przyjrzeć jak wygląda ten wariant. Jeśli grafika na stronie NN jest mało czytelna, to zapraszam do odwiedzenia mojego profilu na fb, można to obejrzeć w lepszej rozdzielczości. To o czym pan mówi - światła koło energetyka itd. to słuszna uwaga. most o dużej przepustowości jest jednym z elementów przebudowy systemu komunikacyjnego Nysy, nie jedynym, ale najważniejszym. Do tego trzeba przebudować kilka skrzyżowań, m.in. to przy energetyku na rondo. Dalej rondo na Słowiańską. Duże rondo przy BP. Rondo na skrzyżowaniu Asnyka/Jagiellońska. Oczywiście rondo obok Orlenu przed górką otmuchowską itd. Jednak bez nowego mostu Bema, wszystko inne będzie tylko pudrowaniem trupa.
Kto ma pretensje do inwestora? Proszę przeczytać artykuł. Chodzi o to, żeby ludzie odpowiedzialni za rozwój Nysy podejmowali decyzje i wykonywali inwestycje umożliwiające rozwój i funkcjonowanie. Skoro powstaje gigantyczny generator ruchu samochodowego, który dodatkowo obciąży zakorkowaną nyska arterię komunikacyjną, to rzeczą naturalną powinna być podjęcie wysiłków zapobiegawczych, w tym przypadku strategicznej inwestycji w infrastrukturę drogową. A tu cisza, nie ma tematu, nikt się tym nie martwi. Odwieczne polskie dziedzictwo - Polak mądry po szkodzie. Będziemy się martwić za trzy/cztery lata...
Franciszkańska to prawdziwy dramat