Reklama

Nysa musi wziąć szybki kredyt 

Nowiny Nyskie
11/02/2023 10:45

15 mln zł, tyle brakuje obecnie w kasie gminy Nysa. Z tego powodu burmistrz Kordian Kolbiarz musi zaciągnąć krótkoterminowy kredyt. Miasto deklaruje, że spłaci go jeszcze w tym roku. Z pewnością zaciągając kredyt długoterminowy…

Chwilówka była już zaciągana przez obecne władze miasta, ale nigdy na początku roku. Uruchomienie kredytu ma bowiem nastąpić już 15 lutego. Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. gmina zaciągnęła jeszcze większe zobowiązanie – 25 mln zł. Pierwsza rata kapitału ma być spłacona pod koniec czerwca 2024 roku, a ostatnia - ostatniego dnia grudnia 2038 roku. Odsetki mają być zaś spłacane kwartalnie.

Do końca 2034 roku raty kredytu będą spłacane w kwotach od 550 tys. zł do 750 tys. zł. Końcowy okres spłaty to dla następców Kordiana Kolbiarza będzie oznaczało znacznie większe wyzwanie finansowe – od 2,2 mln zł do 4,6 mln zł rocznie.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    2 - niezalogowany 2023-02-11 12:20:55

    Kolbiarz, typowy przykład finansowej nieodpowiedzialności,rozrzutności i polityki ponad stan. Wszyscy mieszkańcy Nysy bardzo długo będą spłacać "jego" ogromne długi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ONY - niezalogowany 2023-02-11 21:33:21

    Dokładnie TAK. Uczeń glapinskiego. Brać kredyty ...po mnie choćby potop. Ja zostanę posłem albo wdrapie się na jakiś inny stołek a wy owieczki splaćcie moje zachcianki... Światełka w chodnikach i betonowy rynek. Hahaha czy do suwerena już zaczyna docierać jak skończy się narodowy socjalizm

    • Zgłoś wpis
  • lep - niezalogowany 2023-02-12 07:34:37

    Światełka w chodnikach mogą być. Nie czepiajmy się wszystkiego. Zieleń w donicach, kostka brukowa po której nie da się chodzić , wszechobecny beton, życie na kredyt - już nie.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Z życia wzięte - niezalogowany 2023-02-11 13:00:17

    A KPO o którą płacze PO,Polska 2050,PSL z Lewica czym przepraszam jest?Co to jest? To zaciągany też kredyt dla wszystkich Polakow . To nie boli?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ONY - niezalogowany 2023-02-11 21:36:37

    Takie środki się inwestuje a nie buduje kolejne workouty i inne bzdety. Wtedy się na tym zarabia a nie traci. PROSTE?

    • Zgłoś wpis
  • Niy - niezalogowany 2023-02-14 11:00:21

    Maja wyprane mozgi rosyjsko zydoesko TVN tak media robia ludziom wode z mozgow

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2023-02-11 13:17:05

    No super miasto się wyludnia z młodzieży niedługo to będzie miasto z emerytów i starszych ludzi się składało, piękne budynki i ulice będą ale nic więcej to miasto nie ma do zaoferowania patrz fabryki i przedsiębiorstwa , zakłady pracy to nie tu , sam prudnik opusza 500 osób rocznie najczęściej do slaskiego województwa podała stacja polsat ta część województwie opolskiego to tragedia a ten jeszcze miasto zadłuża.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2023-02-11 13:18:32

    No super miasto się wyludnia z młodzieży niedługo to będzie miasto z emerytów i starszych ludzi się składało, piękne budynki i ulice będą ale nic więcej to miasto nie ma do zaoferowania patrz fabryki i przedsiębiorstwa , zakłady pracy to nie tu , sam prudnik opusza 500 osób rocznie najczęściej do Śląskiego województwa podała stacja polsat ta część województwie opolskiego to tragedia a ten jeszcze miasto zadłuża.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Wyborca - niezalogowany 2023-02-11 15:01:23

    Stefek to startuj na burmistrza i zmień to jak taki cwaniak jesteś i jest to takie proste do zrobienia .

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2023-02-11 13:20:05

    No super miasto się wyludnia z młodzieży niedługo to będzie miasto z emerytów i starszych ludzi się składało, piękne budynki i ulice będą ale nic więcej to miasto nie ma do zaoferowania patrz fabryki i przedsiębiorstwa , zakłady pracy to nie tu , sam prudnik opuszcza 500 osób rocznie najczęściej do Śląskiego województwa podała stacja polsat ta część województwie opolskiego to tragedia a ten jeszcze miasto zadłuża.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tola - niezalogowany 2023-02-11 13:51:11

    Do Stefka.Aby miasto się nie wyludniło trzeba starać się o dzieci.Biadolic to każdy potrafi .Co Wam burmistrz wszystko ma załatwić?I dzieci i pracę i mieszkanie?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bolek i Lolek - niezalogowany 2023-02-11 14:54:09

    Tola! A Ty jeszcze możesz?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Wilk i Zając - niezalogowany 2023-02-11 14:59:17

    Bolek a ty już nie możesz i masz z tym problem bo ci nie staje szkoda mi ciebie!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wanda. - niezalogowany 2023-02-11 16:27:14

    Paniusia Tola narobić dzieciaki i na nie żyć I gdy nic tu nie będą mieli do zaoferowania to uciekną a ty sama zostaniesz i nawet nie będzie Ci miał na starość tyłka kto podetrzeć , co do włodarzy oni sami wiedzą że gmina się wyludnia z młodzieży i nie tylko stefek stwierdził fakty i to widać gołym okiem jeszcze trochu to będzie całkiem widać ten problem i wyzywanie gościa że prawdę powiedział nic tu nie zmieni , ja sama to widzę że tych których znałam z widzenia wyjechali stąd i teksty w stylu weź sam to załatw No to również można powiedzieć włodarzom że są w tej kwestii beznadziejni i bezradni .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tola - niezalogowany 2023-02-11 17:15:29

    Wanda nie paniusia?A co do domu jak dom nie Twój i moje dzieci nie Twoje! A to ,że dzieci się w Nysie nie rodzą to tylko problem Nysy i pana Kolbiarza? Zobacz na inne miasta i wsie. Poza tym dawniej było lepiej? Chyba -nie. I dzieci się rodziły i miasta i wsie się nie wyludniały. Teraz mają problem. Smiechu warte. Dobrobyt każdemu w głowie namącił i mało i mało i mało. Jeszcze trochę i wszyscy będą pogodzeni. Pokory,miłości i poszanowania drugiego człowieka czas nadszedł!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MTB - niezalogowany 2023-02-11 17:56:35

    Zobaczcie sobie na tą pseudo Elite Nysy mają dobre prace pieniądze a dzieci nie ma w większości to jedno dziecko i to jeszcze zmanierowane rozkapryszone wychowywane na egoistę także zgadzam się szanujemy się więcej miłości i zrozumienia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zorro - niezalogowany 2023-02-11 20:33:23

    A radni bezrefleksyjnie poprą zaciągnięcie kredytu, bo są umoczeni przez burmistrza.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    nysowiec - niezalogowany 2023-02-11 20:48:33

    sami go wybraliscie i teraz narzekacie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Lion - niezalogowany 2023-02-11 21:23:51

    Narzekają czerwone pająki oderwane od władzy.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Andrzej - niezalogowany 2023-02-11 22:25:47

    Takie głupoty mtb i Tola gadacie że aż żal słuchać miłością samą garnki jedzeniem napełnicie i rachunki zapłacicie ? To że ludzie majętni dzieciaki nie mają a stać ich to mniejszość wielu nie ma bo nie ma z tegoż powodu bo ganiają żeby to życie jakoś ułożyć pod każdym względem , ja stąd wyjeżdżam do innego województwa jak wielu mych znajomych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Q - niezalogowany 2023-02-12 20:11:10

    Andrzej pijesz to nie pisz takie pierdy wypisujesz że głowa boli to że ludzie do garka nie mają co włożyć i dlatego nie mają dzieci to wina burmistrza tak to mam rozumieć?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    wyborca - niezalogowany 2023-02-11 22:43:46

    Przypomnijcie sobie co poprzedni burmistrzowie od 1990 zrobili dla Nysy(wyjątek Sanocki) nic dosłownie nic .Kolbiarz zakasał rękawy zdobył kasę i miał i ma chęć i zdolność zmienić Nysę.Czy wy tego nie widzicie?Panie Burmistrzu tak trzymać ma Pan za sobą 7500 wyborców jesteśmy z Panem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Dr Wal Marysia - niezalogowany 2023-02-11 23:18:58

    7499 - ja odpadam.

    • Zgłoś wpis
  • młody - niezalogowany 2023-02-12 06:56:02

    Dr Wal Marysia -Twoje miejsce zajęło 200 młodych z osiedla na Grodkowskiej

    • Zgłoś wpis
  • Rodzić - niezalogowany 2023-02-12 10:45:32

    Zgadzam się pełna zgoda Kolbiarz zrobił dużo dla tego miasta tylko paru cwaniaków tego nie rozumie albo oderwali ich od władzy i mają problem a co do dzieci jak ktoś chce mieć dzieci to je będzie miał tylko zrobiliśmy się roszczeniowi wygodni .

    • Zgłoś wpis
  • Dr Wal Marysia - niezalogowany 2023-02-12 19:43:53

    Młody, Tylko moje?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Radio Erewań. - niezalogowany 2023-02-12 08:20:52

    A gdzie Pan Burmistrz chce zarobić na spłatę tych kredytów, bo te pieniądze trzeba pozyskać. Mógłbym podpowiedzieć ale nie posłucha mnie. Ale gdyby zechciał, a wiem że to czyta, to proponuję zacząć od wyjebania ( jedyne słowo które przychodzi mi do głowy w tym momencie) swoich radnych ze spółek miejskich. Sama korzyść, nie trzeba im płacić i nic więcej nie spierdolą ( tu podobnie jak wyżej brak słow ). A nadmienie że oprócz radnych są też inni bezradni z którymi należy zrobić to samo, jakby Burmistrz chciał to dam mu listę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    City Boy - niezalogowany 2023-02-12 09:14:57

    Ja też muszę wziąć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Chuck Norris - niezalogowany 2023-02-12 12:47:20

    City Boy,Ty bierzesz, Ty spłacasz, tu nie ma problemu. Ty planujesz swój budżet i robisz tak żeby dać radę, a chłopaki biorą bo mają z tego korzyść (polityczna) i nie muszą spłacać ze swoich. Ty zapłacisz swój i ich. Wiesz o co chodzi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maciej - niezalogowany 2023-02-12 20:45:45

    Stal została zdemolowana w Zawierciu. To także wina Kolbiarza. Wiecie dlaczego? Bo jakby nie powstała nowa hala, nie byłoby plus ligi i klęski w Zawierciu. Wszystkiemu winien Kolbiarz! Kolbiarz musi odejść! Wyjecie na niego jak stado baranów, bo na nic innego was nie stać. Weźcie 20 metrów rozbiegu, pierd...jcie głową w pomnik Marszałka, to może dostrzeżecie, krytycy za dychę, że jako opozycja jesteście żałośni jak polska ekstraklasa piłkarska.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ryx - niezalogowany 2023-02-12 21:10:31

    Najbardziej śmieszny jest ten radny Woźniak jak ma problem że miasto dało 350 tyś na klubu sportowe a Tato w Otmuchowie kupuje samochody za ponad 200 tyś a ponad połowa mieszkańców chleb z pasztetem o podwyżkach radnych i burmistrza miliardy wydane ani nie wspomniał że to skandal . Panie radny Woźniak jak Pan tak bardzo martwi się o finanse publiczne to może Pan i Pana Tato przekażecie kwotę którą otrzymaliście po podwyżkach na cele charytatywne ludziom potrzebującym ?

    • Zgłoś wpis
  • Kontestator - niezalogowany 2023-02-12 21:31:17

    Ja Ci Macieju odpowiem tak. Wiesz jakie Nysa ma zadłużenie? Co sądzisz o pomyśle spalarni w centrum miasta? Co sądzisz o cenie wody? Co sądzisz o radnych w miejskich spółkach na zawołanie Kolbiarza ? Widzisz jak dewastuje się teren po dawnym FSD? Zamiast wyprzedawać grunty i otworzyć centrum Nysy w kierunku Słowiańskiej i dalej. Wdziałeś jak wygląda zejście na plażę Jeziora Nyskiego ? Co sądzisz o przehandlowaniu najlepszej części plaży jeziora? Widziałeś jak wyglądają prysznice na nyskiej pływalni ARN i sauna? Podoba Ci się klocek zwany Dekadą w centrum miasta? A może konik z Piłsudskim na zabetonowanym rynku? Jak podobają Ci się korki w Nysie przez most Bema i jakie rozwiązania są dyskutowane i proponowane? Podoba Ci się ślepe przejście dla pieszych pod wiaduktem w kierunku garaży damy znanej z prowadzenia agencji towarzyskiej? To robota Barskiej, ale Kolbiarz miał czas to naprawić. Podoba Ci się rynek i co z nim zrobiono? A może podoba Ci się sołtys na stanowisku kierownika nyskiej pływalni? A może grube miliony przejedzone przez nyskich siatkarzy? A może Bogusław Wyczałkowski na stanowisku wiecznie zadłużonej i dofinansowywanej przez Kolbiarza ARN, który przy pracownikach twierdzi, że ARN musi być deficytowa? Długo tak? To są rzeczy małe i duże, a nie wymieniłem nawet promila spraw.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Prawda - niezalogowany 2023-02-12 22:39:04

    Brawo Maciej. Super wypowiedź.Prawda. Nysa nam pięknieje.Bez przerwy trwają jakieś inwestycje to i pieniążków potrzeba. Bardzo dobry burmistrz. Nie narzekajcie. Gorszego zawsze możecie mieć

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Antykomuch - niezalogowany 2023-02-13 08:47:02

    Też popieram Macieja a czerwone pająki oderwane od władzy niech stękają raz sierpem raz młotem w czerwoną zarazę.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Podatnik - niezalogowany 2023-02-13 09:09:28

    Kontestator jeszcze zapomniałeś wymienić miliardy wydane na podwyżki radnych burmistrzów wysokie dotacje cowidowe dla przedsiębiorców pytanie czy taka duża pomóc była potrzebna ? teraz mamy wysoką informacje i drogie kredyty biedota to spłaca po co nam powiat i ci radni żyjący z naszych podatków?czy 460 posłów jest nam potrzebna? urlop dla poratowania zdrowia dla nauczycieli wszyscy wiemy że to ściema ile kosztuje polskiego podatnika?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ania - niezalogowany 2023-02-13 12:34:05

    Pan O czytaj /kju/ ma kwoty z czytaniem że zrozumieniem Pan Andrzej nie pisał że posiadanie dzieci zależy od burmistrza czy radanych, więc ten przytyk tak głupi że aż głupi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ania - niezalogowany 2023-02-13 12:35:17

    Pan O czytaj /kju/ ma kłopot z czytaniem ze zrozumieniem Pan Andrzej nie pisał że posiadanie dzieci zależy od burmistrza czy radanych, więc ten przytyk tak głupi że aż głupi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Khffygh - niezalogowany 2023-02-13 12:46:47

    Oj Aniu a te wasze komentarze na temat Burmistrza są już tak śmieszne i nie smaczne takie płytkie że już chyba większość ma dość tych wymiocin.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Marylin - niezalogowany 2023-02-13 17:56:38

    A jak Ci się podobał bon burmistrza selekcjonujący dzieci na lepsze i gorsze?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wiktor. - niezalogowany 2023-02-13 13:51:35

    Polityka to jak pływanie z rekinami więc jak ktoś nim chce być to musi się liczyć że nie każdy będzie w taką osobę ślepo zapatrzony i często będzie krytykowany i nie wszystkie działania się będą podobać więc cza mieć twardą dupę a nie narzekać nikt mu nie kazał być burmistrzem czy radnym.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Khffygh - niezalogowany 2023-02-13 21:37:52

    Marylin tutaj pełna zgoda bon to totalna porażka tak dzielić dzieci nie może każde dziecko powinno być traktowane tak samo tutaj Burmistrz na maxa dał dupy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Roztropny - niezalogowany 2023-02-15 09:07:33

    Kontestator uciął dyskusję. Tym głosem można było zacząć i na niej skończyć. Nie ma co dupy lizać Kolbiarzowi, co narobił to narobił, teraz topi Nysę w bagnie. Po nas choćby potop.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maciej - niezalogowany 2023-02-15 15:30:06

    Kontestator. Proste pytanie mam do Ciebie: skoro w Nysie jest tak źle, to dlaczego Kolbiarz wygrywa wybory bez większego wysiłku?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Roztropny - niezalogowany 2023-02-16 09:25:12

    Do dzisiaj świat się dziwi, jak to możliwe, że Hitler wygrywał wybory. Bo opozycja była słaba? Oczywiście nie, po prostu nie opozycja nie stosowała takich skutecznych metod manipulacji, nacisku, populizmu i zakłamanej propagandy. Tamten despota też był zbawcą narodu, do czasu, aż Niemcom wyszły bokiem te cudowne lata zakłamania i propagandy obersukcesu. Kolbiarz nie wygrywa bez wysiłku. Wysiłek finansowy (200 tyś na kampanię) plus utajeni sponsorzy (np. Dekada), którym potem spłacał długi kosztem miasta, zatrudnieniem ponad 300 znajomych i znajomych znajomych w urzędzie i spółkach na koszt Nysan, futrowaniem Nysy przez deweloperów i korupcją polityczną w radzie miejskiej, kosztowną zakłamaną propagandą na koszt mieszkańców, wykorzystywanie spółek i ich budżetów. Długo by wymieniać biznesy, z których potem finansowana jest najkosztowniejsza kampania w historii.

    • Zgłoś wpis
  • Kontestator - niezalogowany 2023-02-18 13:33:19

    Odpowiedź jest prosta. Inteligencja z Nysy wyjechała. Zostali: 1) emeryci i renciści liczący na socjal 2) kilka partyjnych " układów zamkniętych" (wraz z podłączonymi pod nich lokalnymi biznesmenami), którzy tych emerytów na przemian "rozrabiają" przed wyborami niczym stado baranów 3) trochę zarobionych ludzi pracy i młodzieży spoza układu. Jolanta Barska wygrała, bo zagłosowali na nią pracownicy FSD głupio liczący, że uda jej się utrzymać zakład ( czyli elektorat socjalny). Kordian Kolbarz jako dyrektor PUP wygrał głosami swoich "klientów" - biedoty i niepracującej socjopatologii, którzy liczyli, że będzie dalej im rozdawał kasę, co skutecznie robi, zadłużając gminę na skraj bankructwa . Będzie rządził tak długo jak długo banki będą dawały mu kredyt.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maciej - niezalogowany 2023-02-15 15:32:51

    I od razu Ci odpowiem cytatem z Marszałka: bo nyskiej opozycji kury szczać prowadząć, a nie politykę robić. Masz czym skontrować tę tezę?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ~~ - niezalogowany 2023-02-18 12:34:50

    NN puszcza takie artykuły a gawiedź się podnieca

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nowinynyskie.com.pl




Reklama
Wróć do