Reklama

Oszustwo „na pracownika banku”

Nowiny Nyskie
01/04/2021 09:56

Oszustka zadzwoniła do 37-letniego mieszkańca powiatu nyskiego i podszyła się pod pracownika działu bezpieczeństwa banku, z którego korzystał. Dla uwiarygodnienia podała numer identyfikacyjny.

Podczas rozmowy powiedziała, że inna osoba próbuje dokonać nieautoryzowanego przelewu z konta pokrzywdzonego i w tym celu chce ona zablokować konto, do czego potrzebuje danych do logowania konta i karty płatniczej. Zapewniała, że sytuacja jest pod kontrolą. Zachęciła również do pobrania i zainstalowania "bezpiecznych" aplikacji.
Pokrzywdzony na szczęście w trakcie rozmowy z oszustką udał się do placówki swojego banku, gdzie od pracownika dowiedział się, że nie ma żadnej podejrzanej transakcji o jakiej został powiadomiony telefonicznie. Wtedy też mężczyzna zorientował się, że jest to próba oszustwa i od razu zablokował dostęp do swojego rachunku bankowego oraz zablokował kartę bankomatową. Jak się później okazało oszuści usiłowali wypłacić przelewem z konta pokrzywdzonego 15 000 zł, ale się to nie udało, ponieważ konto zostało zablokowane przez pracownika banku.
Na terenie powiatu nyskiego ten rodzaj oszustwa jest odnotowany po raz pierwszy, ale na terenie naszego kraju podobne przypadki miały już miejsce. Oszuści zmieniają jedynie pretekst, o którym dzwoniąc informują. W ostatnim czasie dzwonią i przekonują, że bank zablokował podejrzany przelew z konta. Następnie nakłaniają do zainstalowania "bezpiecznej" aplikacji. Dokładnie takiej samej jaką zainstalował pokrzywdzony z powiatu nyskiego.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nowinynyskie.com.pl




Reklama
Wróć do