
W ostatnich tygodniach kierowcy, którzy są zmuszeni regularnie korzystać z przebudowywanej drogi krajowej na odcinku między rondem prowadzącym na obwodnicę Nysy a Wierzbięcicami (trasa Nysa – Prudnik) zauważyli, że w tym miejscu jest mała ilość pracowników, a czasami nawet brak ekipy pracującej. To wywoływało oburzenie kierowców, którzy od miesięcy są skazani na stanie w korkach, gdyż na tym odcinku wprowadzono w dwóch miejscach ruch wahadłowy regulowany światłami.
Pokonanie przebudowywanego, ok. 3 kilometrowego odcinka zajmuje czasami kilkadziesiąt minut i nie ma możliwości korzystnego objazdu. Dlatego też fakt, że w sierpniu, a więc w miesiącu letnim na placu budowy niewiele się działo bardzo oburzył kierowców. Pojawił się także sygnał, że prace zostały wstrzymane, gdyż w trakcie robót pojawiły się problemy, co okazało się prawdą. - Okazało się, że odcinkowo w podłożu drogowym występują grunty o gorszych parametrach nośności i stateczności, niż stwierdzone podczas punktowych badań geotechnicznych na etapie przygotowania dokumentacji projektowej – poinformowała „Nowiny” Agata Andruszowska z opolskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Po wprowadzeniu wahadła przy rondzie - zjeździe na obwodnicę Nysy - tworzą się długie korki. Tak samo jest przy wjeździe do Wierzbięcic, gdzie również obowiązuje ruch jednym pasem drogi
Według dalszych informacji z GDDKiA grunty nie w pełni nadawały się do budowy nasypu, również sposób wzmocnienia podłoża na przebudowywanych odcinkach musiał zostać zmieniony. Wykonawca robót wystąpił do krajówki z propozycją zmiany lub (odcinkowo) modyfikacji technologii wzmocnienia podłoża. Przeprowadzono dodatkowe badania, uzyskano opinie nadzoru inwestorskiego i projektanta i przeprowadzono próbę zmienionej technologii. Trwało oczekiwanie na wyniki badań, opinie i akceptacje niezbędne do podjęcia decyzji w sprawie ww. rozwiązań zamiennych.
Agata Andruszewska zapewniła, że przyjęcie tych zmian nie wpłynęło na podniesienie kosztów inwestycji – nie ma też konieczności powtarzania prac. Według szacunku GDDKiA zaawansowanie wykonania robót oscyluje wokół 30 proc. (prace trwają mniej więcej od lutego br.). Zgodnie z umową zakończenie inwestycji jest planowane w III kwartale 2022 r. Dodajmy, że rzeczywiście w ostatnim tygodniu prace na przebudowywanym odcinku nabrały tempa.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jeżdżę codziennie tamtędy do pracy i ostrzegam albo k...a coś z tym zrobicie albo ja ....... zmieniam poracę