
Sześciu wykonawców złożyło swoje oferty na rozbudowę kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 40 w Głuchołazach. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje rozpocząć prace w trzecim kwartale br. Rozpiętość ofert jest ogromna, bo 17-milionowa.
Komisja przetargowa przystąpiła do weryfikacji ofert, co z pewnością potrwa kilka miesięcy. Najtańsza oferta opiewa na ponad 38 mln zł, a najdroższa ponad 55 mln zł.
Przypomnijmy, że prace zaplanowano na 2023–2024 rok. W jej efekcie zostaną podniesione parametry kilometrowego odcinka drogi poprzez wzmocnienie jej konstrukcji i podniesienie parametrów nośności. Zostaną dobudowane pasy lewoskrętu na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną. Planowana jest również rozbudowa skrzyżowań, w tym jedno na skrzyżowanie typu rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną. W ramach robót powstanie także nowy most nad Białą Głuchołaską. Na czas robót ruch będzie odbywał się obiektem tymczasowym usytuowanym w bezpośrednim sąsiedztwie docelowego mostu.
Z powodu przebudowy zostanie zburzony budynek na rogu ul. Andersa
Oczywiście zostaną przebudowane chodniki, powstanie ciąg pieszo–rowerowy od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1681O w kierunku przejścia granicznego w Konradowie. Ponadto w ramach zadania zostaną wybudowane i przebudowane: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna itp.). Wybrany wykonawca wybuduje również kanał technologiczny.
Prace zaplanowano w latach 2023-2024.
Oferty złożyły firmy:
* Budimex - 55 440 190,98 zł
* SKANSKA - 49 005 539,23 zł
* konsorcjum Himmel i Papesch Opole (lider) oraz Adac Lewar (partner) - 38 282 229,55 zł
* Pro-Tra Building - 46 288 002,31 zł
* Mota-Engil Central Europe - 45 773 405,00 zł
* konsorcjum Swietelsky Rail Polska (lider) oraz Swietelsky AG (partner) - 45 498 800,00 zł
GDDKiA na remont drogi w Głuchołazach planowała wydać 36 mln zł. Najtańsza oferta przekracza tę kwotę o blisko 10 mln zł. Unieważnienie przetargu, jeśli do niego dojdzie, będzie oznaczać jego powtórzenie po raz czwarty. Innym rozwiązaniem jest znalezienie brakujących funduszy w kasie państwowej agencji drogowej.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Zrównać z ziemią kamienicę widoczną na zdjęciu, żeby zrobić lepszy dojazd do niemieckiej firmy, która jest ciągle aktywna w Rosji. Super idea!
Do dziennikarzy NN. Sprawdźcie aktywność firmy Schatdecor w Rosji. Jest ciągle czy była. Bo to chyba nie jest jakaś święta krowa?
Mają fabrykę pod Moskwą. Wiem, bo piłem w muzycznej z dziunia z Rosji w 2019 roku, która przyjechała do Schatdecor. Całkiem niezła sunia. Mieli, czy dalej mają fabrykę, można ustalić zapewne.
Oczekuję na jasny komunikat tej firmy: robicie interesy z kacapami czy nie?