
W całej Polsce Stowarzyszenie „Tak dla CPK" zbiera podpisy pod obywatelskim projektem ustawy zobowiązującej rząd do realizacji tej ważnej dla kraju inwestycji. Dla Nysy szczególnie ważna jest realizacja komponentu kolejowego CPK, w ramach którego miałaby powstać tzw. "szprycha nr 8" z Jeleniej Góry, przez Kłodzko i Nysę prosto do CPK.
Byłoby to dla Nysy prawdziwe okno na świat i koniec wykluczenia komunikacyjnego naszego miasta. Dobra komunikacja to warunek rozwoju każdego regionu.
Pod projektem ustawy obywatele muszą zebrać minimum 100 000 podpisów. W tej chwili zebrano prawie połowę i mamy jeszcze trzy tygodnie na zebranie brakującej połowy.
W Nysie najszybciej ze zbiórką podpisów pod projektem ustawy "Tak dla CPK", przy wsparciu redakcji „Nowin Nyskich” wystartował radny Piotr Smoter. Z jego inicjatywy rada miejska wystosowała apel do premiera, prezydenta, Sejmu i Senatu wyrażający poparcie dla budowy CPK. Obecnie rozgłosu sprawie nadają także radni Sławomir Siwy i Antoni Hasenbeck, natomiast radny powiatowy Przemysław Tetłak został pełnomocnikiem stowarzyszenia ds. zbiórki podpisów.
Zaangażowanie PiS w zbiórkę podpisów nie powinno zniechęcać mieszkańców, bo sprawa szybkich połączeń kolejowych Nysy z resztą Polski jest naszą ponadpartyjną potrzebą, dlatego zachęcamy do włączenia się w zbiórkę podpisów.
Chętnych do złożenia podpisu lub wzięcia listy zapraszamy do redakcji „Nowin Nyskich” przy ul. Prudnickiej 3 (1 piętro). Listę można też pobrać ze strony Stowarzyszenia „Tak dla CPK” pod adresem: takdlacpk.org i wysłać na podany na stronie adres. Nawet jeden podpis jest cenny.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Rudy wykończy ten kraj jak naród się nie obudzi!!!
Do Polaka nienawiść zżera myślenie. Najpierw należy zelektryfikować linie, Zmodernizować torowiska, zainwestować w szybki tabor. Przy ponoszonych wydatkach na armię i budowę elektrowni jądrowych. Projekt CPK jest mżonką PIS dla naiwnych i swojego elektoratu. Chcą się wywiązać z porozumień zawartych z tymi uczciwymi co zwiali z kraju.
Zaloguj się media pisowska,pokaż swoją pisowska facjatę!!!!!
Walnij się w ten durny pusty łeb i nie ubliżaj porządnym ludziom
Dlatego trzeba gnoja przegonic na 4 strony świata
Polaku żeby o czymś pisać trzeba mieć o tym choć trochę pojęcia oprucz umiejętności czytania i pisania trzeba znać znaczenie słów które się wypisuje prosze wpisać słowo inwestycja i napisać znaczenie słowa tam drogi rodaku przeczytasz co to słowo znaczy i może w tedy zrozumiesz ze dla państwa cpk nie będzie przynosić żadnego zysku jedynie koszty czyli stratę napisałem państwa bo ciągle mylicie znaczenie słowa państwo z wpływami do budżetu jak zrozumiecie na czym polega różnica to przestaniecie wypisywać te bzdety o rozwoju państwa słowo rozwój też radzę wpisać
Campus
Wakacje
Laptopy
A prezerwatywy dla uczniów też będą?
Jeśli chodzi o kolej to gdyby nysa była częścią województwa dolnośląskiego patrz historyczny obszar dolnego Śląska a nie opolskiego ,to z pewnością połączenia kolejowe by inaczej patrz lepiej wyglądały łącznie z elelektryfikacją, nysa traci będąc częścią województwa opolskiego a nie dolnośląskiego , opole tylko hamuje ten region województwa opolskiego patrz Południowo Zachodnia część , przykład paszporty wyrabianie zabrano do opola tymczasem w dolnośląskim miastach wielkości Nysy bez problemu można go wyrobić , Wrocław wiele kompetencji miastom wielkości Nysy oddaje a u nas opole garnie wszystko do siebie.
Ma Pan wiele racji w tym co Pan pisze. Nysa i Region Nyski naturalnie są również związana z Wrocławiem. Tak było, jest i będzie w przyszłości. Dlatego oprócz zabiegania o bezpośrednie połączenie z Centralną Polską będziemy promować przywrócenie bezpośrednich połączeń z Wrocławiem. Są dwie alternatywne możliwości uzyskania takiego połączenia Nysa - Wrocław. Jednym jest połączenie przez Grodków i Brzeg, a drugim jest połączenie przez Kamieniec Ząbkowicki. W tym drugim przypadku wymagana byłaby przebudowa węzła kolejowego w Kamieńcu Ząbkowickim w celu umożliwienia bezpośredniego przejazdu z linii kolejowej nr 137, czyli z tzw. Magistrali Podsudeckiej na linię kolejową nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie. O takim rozwiązaniu nikt dotychczas nie wspominał, a moim zdaniem jest ono jak najbardziej do rozważenia. Może to być tańsza i lepsza opcja niż remont linii kolejowej Nysa - Brzeg. Poza tym nie jest brane pod uwagę obciążenie linii kolejowej nr 132 Wrocław - Opole, która ma znaczenie międzynarodowe i na której będzie wzrastała każdego roku ilość pociągów osobowych i towarowych poruszających się tą trasą. Koniec wojny na Ukrainie może mocno wpłynąć na wzrost towarów przewożonych tą magistralą kolejową. Może to spowodować w przyszłości trudności w uruchomieniu wystarczającej ilości par pociągów na trasie Nysa - Wrocław przez Brzeg. Przyjmuje się, że co najmniej 10 par pociągów dziennie jest potrzebne na danym odcinku do zachęcenia ludzi do korzystania z pociągu i rezygnacji z poruszania się autem. Można również myśleć o scenariuszu, gdzie oba bezpośrednie połączenia do Wrocławia istnieją - jedno przez Brzeg, a drugie przez Kamieniec Ząbkowicki. Wtedy 5-6 par pociągów można puścić jedną, a kolejne 5-6 par drugą linią kolejową. Może ten pomysł jest trochę abstrakcyjny w tym momencie, ale warto rozpocząć dyskusję w tej sprawie. Do czego wszystkich zachęcam. Z poważaniem. Adam Kania
Przeczytałem do: "szprycha nr 8" z Jeleniej Góry, przez Kłodzko i Nysę prosto do CPK i dalej już sobie odpuściłem. Z takim poziomem wiedzy nie wróżę sukcesu ani zbierającym podpisy ani samemu projektowi CPK który osobiście uważam za kontrowersyjny. Czy bez CPK nie można i nie powinno się remontować linii kolejowych w naszej okolicy? Oczywiście że można a wręcz POWINNO SIĘ! LK 137 i LK 288 - obie w stanie agonalnym z prędkościami z XIX wieku. Może najpierw tu warto powalczyć, zbierać podpisy? Niedługo minie rok od likwidacji połączenia Nysa-Wrocław? Co w tej sprawie się dzieje? Nic. UMWO snuje tylko jakieś fantasmagorie - konkretów o powrocie tych kursów brak, a przecież to powinien być priorytet. Przyzwoita oferta to minimum 8 par z czego 4 bezpośrednie a 4 do Brzegu ze dobrym kilkunastominutowym skomunikowaniem.
Pełna zgoda zamiast linie nysa -brzeg ,czy linia opole - nysa zelektryfiklować a nie tylko gadać to była by możliwość zmiany patrz pociągi dalekobieżne , dopóki ten region nie będzie miał elektryfikacji na pociągi to gówno będzie patrz pociągi dalekobieżne. Tu włodarze miasta Nysy powinni się wykazać, a nie tylko gadać.
Dobrze Pan zauważył, że autor artykułu popełnił błąd. Szprycha nr 8 CPK, według projektu CPK, ma zaczynać się w Kłodzku, a nie w Jeleniej Górze. Natomiast co do dalszego Pana wpisu to uważam, że zabieganie o bezpośrednią linię kolejową, łączącą region z Warszawą, nie wyklucza walki o przywrócenie bezpośredniego połączenia z Wrocławiem. To są dwa ważne, ale jednocześnie równoważne cele do zrealizowania. Chciałbym również zauważyć, że szprycha kolejowa nr 8, praktycznie w całości, to jest tylko modernizacja istniejących linii kolejowych, a nie budowa nowych, dotychczas nieistniejących. Wymienił Pan linię kolejową nr 137, która na odcinku Nysa - Kamieniec Ząbkowicki stałaby się właśnie częścią szprychy nr 8 CPK. Nikt nie twierdzi, że ta linia kolejowa jako szprycha nr 8 ma powstać w krótkim czasie. Zabiegamy nie tyle o jej szybką budowę, co o jej uwzględnienie w państwowych planach rozwoju sieci kolejowej w Polsce. Decyzje mają być podjęte do końca 2025 roku. Na tym polega akcja #TAKdlaSzprychyNr8CPK. To jest pierwszy etap. W drugim będziemy walczyć o modernizację poszczególnych odcinków, bo powstanie szprychy nr 8 i tak miało polegać na cząstkowych modernizacjach, które w całości utworzyłyby linię kolejową pod nazwą szprycha nr 8 CPK. Za te zadania miała odpowiadać spółka Polskie Linie Kolejowe, a nie spółka CPK. Umieszczenie tej linii kolejowej w planach ogólnopolskich jest bardzo ważne, bo w przypadku jej nieuwzględnienia przez kolejne dekady trudno będzie o większe środki finansowe na modernizację linii kolejowych w naszym regionie. Mieliśmy już taki przykład w postaci nigdy nie zrealizowanej drogi szybkiego ruchu S46 z Kudowy Zdrój przez Kłodzko, Nysę, Opole, Częstochowę, Kielce do granicy z Ukrainą. Zamiast niej jest modernizowana droga krajowa nr 46, ale cały czas brakuje środków na dokończenie jej modernizacji. Jako region nie możemy po raz kolejny utracić takiej szansy jaką jest szprycha kolejowa nr 8 CPK. W razie jej powstania oraz modernizacji Magistrali Podsudeckiej i wznowieniu połączeń bezpośrednich do Wrocławia nasz region uzyska bezpośrednie połączenia kolejowe z trzema ważnymi aglomeracjami: śląsko-dąbrowską, wrocławską oraz warszawsko-łódzką. Pozowoliłoby to na pełne wykorzystanie możliwości gospodarczego rozwoju naszego regionu. Jest o co walczyć. Dlatego proponuję przestać marudzić, a zamiast tego przyłączyć się do naszej inicjatywy #TAKdlaSzprychyNr8CPK i #TAKdlaCPK . Z poważaniem, Adam Kania
TUSK ma tak rządzić żeby Polak Niemcowi z tyłu dupę wąchał.
Podpisy pod tą petycją w sprawie CPK powinni też zbierać w sobotę na dworcu PKP. Będzie Parada Lokomotyw i zjadą się miłośnicy kolejarstwa z różnych zakątków kraju.
Teraz w sobotę? Dobrze że piszesz, bo nawet nie wiedziałem. Jak będą zbierać to chętnie podpiszę.
Przecież CPK w PiSowskiej formie nikomu nie było potrzebne. Jedyna petycja pod jaką powinniśmy się podpisywać mogłaby dotyczyć szprychy Nysa Jelenia Góra I nie wiązać tego z CPK.
Nie ma takiej szprychy do Jeleniem Góry. Jest do KŁODZKA! Tylko piszący artykuł nie ma ewidentnie pojęcia Ani wiedzy na ten temat.
Większość komentarzy piszą ludzie, którzy zbytnio nie orientują się w temacie ale wykorzystują okazję do głupawych i nie związanych z tematem podtekstów. Zbyt dużo jak na Nysę takich "mądrali", a może to przyjezdni?
Dobra inicjatywa. Tak dla CPK!!! Nie dla Donalda Tuska i Bodnara,którzy przetrzymują w więzieniu niewinnego księdza Michała Olszewskiego i 2 pracownice ministerstwa. Czy my dalej mamy patrzeć spokojnie jak ta koalicja 13 grudnia z Bodnarem i Donaldem celowo podejmuja takie barbarzyńskie i inicjatywy.? Sieją nienawiść między Polakami i dzielą Polaków. Zbierajmy podpisy Nie dla tego rządu i Nie dla tego premiera a tak dla dobrej inicjatywy PiS czyli Tak dla CPK!!!!
Dokładnie i jebać Tuska.
Smukłe intelektualnie te wasze komentarze..Nic nie słychać co się dzieje w wojewodzie? Nic nie słychać już o karze Dla AKWA jaką marszałek anulował za to , że Palimąka został starostą, nic w tych Nowinach nie przeczytasz. A co z domem dziecka w Paczkowie? Tyle ważnych artykułów wspólnie napisaliście z Rolką... żal..Wojtasik popatrz w lustro i odpowiedz sobie na pytanie..... Biorę się za politykę czy za Media? Bo nic Ci nie wychodzi. Sprzedajesz się KO , a tuż za rogiem wybory do parlamentu. Nie Dostaniesz już mojego głosu.
Gadasz od rzeczy. Akurat w Nysie nie ma innych mediów z których można się cokolwiek dowiedzieć poza nowinami. Reszta to taka propaganda że szok.
"Kaziu" - piszesz o późnej porze, a to nie sprzyja podejmowaniu dobrych decyzji. Nie lepiej iść do łóżeczka, przespać się, a rano zrobić siusiu i wtedy pomyśleć ( to nie boli ) i postarać się coś napisać. Efekt może byłby lepszy-choć pewności nie ma.
Jaruś , Kaziu jak coś napiszę to to ma sens i jest szczere i prawdziwe . Ty jesteś Jaruś sraluś wyznawca rudego i TVN to ciężko ci pewne rzeczy zrozumieć .
PiS po kurewskie zło a SLD oraz PSL to sprzedajne dziwki
Ale przemyślany wpis! Twoja mądrość powala! Tylko jaka to matka polska takiego debila urodziła? Nie musisz odpowiadać!
Gdy likwidowano 49 województw stworzonych przez towarzysza Edwarda Gierka , prezydent Opola Zębaczyński organizował akcję obrony małego opolskiego. Teraz mamy tego skutki. Opole się rozwija ale kosztem pozostałych miast które są w jego granicach. Jak chcieliście tak niestety macie.
Czy zbierający podpisy wyjaśniali może, jak działa polskie prawo wywlaszczeniowe? Że wyrzuca ludzi z wlasnych domów z rygorem natychmiastowej wykonalnosci? A potrafi zapomnieć na lata o odszkodowaniu za ten dom? Że panstwo dba o interes inwestora, ale nie chroni interesu pozbawianych dorobku życia swoich obywateli? Zwolennicy CPK mówią o rozwoju? To jest zwykly rozbój. I ciagłe zarzewie konfliktów społecznych.
Kompletne bzdury. Akurat w Baranowie gdzie miało powstać CPK, PiS miażdżąco wygrał. Te historie o wywłaszczeniach i krzywdzie ludzkiej to bajki dla pelikanów głosujących na PO.