
W minionym tygodniu wznowiono przejazd z Głuchołaz do czeskich Mikulovic. Po powodzi, która nawiedziła Dolny Śląsk i Opolszczyznę w połowie września, służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przywróciły przejezdność na 26 odcinkach lokalnych tras kolejowych w tym szlak między Głuchołazami a granicą państwa (Mikulovice).
Na tym odcinku wielka woda wyrządziła duże szkody. Kolejarze odbudowali już warstwę podtorza, ułożyli szyny i podkłady. Teraz tor jest regulowany, dzięki czemu ponownie możliwy będzie bezpieczny przejazd pociągów. Prace te są realizowane w ramach zadania „Usuwanie skutków powodzi, awaryjne roboty remontowo-budowlane oraz roboty konserwacyjno-remontowe w zakresie infrastruktury drogowej”. W ramach tego samego zadania, szybkie i skuteczne prace na szlakach Nowy Świętów – Prudnik oraz Otmuchów – Paczków, na terenie województwa opolskiego, zapewniły przejazd na tzw. linii podsudeckiej, łączącej Legnicę z Katowicami. Na realizację wymienionych prac przeznaczono 3 mln złotych.
Na terenie Opolszczyzny wielka woda uszkodziła 17 mostów i 18 wiaduktów, m.in. w gminach Głogówek, Prudnik, Nysa, Otmuchów, Lewin Brzeski, Ligota Wielka, Głuchołazy i Pomianów Dolny. Obiekty znajdują się na trasach: Katowice – Nysa- Legnica, Wrocław – Opole oraz Głuchołazy – granica państwa. W najbliższym czasie planujemy naprawy trzech obiektów: w Lewinie Brzeskim, Dzierżysławicach oraz Głuchołazach. Prace planowane są do wykonania bez wpływu na ruch pociągów.
Jak informuje Marta Pabiańska z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. woda uszkodziła także urządzenia sterowania ruchem kolejowym, m.in. na odcinkach Łambinowice – Nysa, Nowy Świętów – Nysa, a także nastawnie w Głuchołazach, Nysie, Prudniku i Piławie Górnej. Obecnie trwają prace nad usunięciem skutków powodzi na stacji Otmuchów.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A to my mamy kolej a mówiąc poważnie kiedy będzie elektryfikacja tego regionu patrz kolej
Powodzi się Tuskowi i Owsiakowi.
A to my mamy kolej a mówiąc poważnie kiedy będzie elektryfikacja tego regionu patrz kolej
Zdjęcie z miejscowości Ligota Wielka kolej częściowo usuneła skutki osuwiska reszta nasypu wygląda już gorzej.
Tory przejezdne a co z osuwiskiem ?
Taaa. U nas na Opolszczyźnie wiecznie naprawia się wysłużone dworce, nastawnie, zdezelowany tabor itp. Stare łaty przykrywa się nowszym. Żeby tylko ładnie się prezentowały przed okiem kamery. A jak czegoś nie da się naprawić, to najlepiej zlikwidować, zniszczyć, odłożyć na kiedyś tam. Tymczasem u naszych sąsiadów w Dolnośląskiem kolej przeżywa rewolucję. Buduje się drugie tory obok już istniejących linii jednotorowych. Odbudowuje się nowe linie kolejowe, które w przeszłości były zlikwidowane, np. do Karpacza. Taaa, a tymczasem u nas coraz wprowadza się zastępczą komunikację autobusową. Taki rozwój po opolsku!
No ale mamy Senatora Woźniaka może on coś załatwi ?
Dobrze powiedziałeś nysa powinna być częścią województwa dolnośląskiego a nie opolskiego patrz historyczny obszar dolnego Śląska, I włodarze widząc jak opole traktuje tą część województwa opolskiego Południowo Zachodnia powinni o odłączeniu Nysy mówić ,opole daje odczuć Nysie w różnych kwestiach a w kwestii kolejki najdosadniej gdzie nas ma w tej sprawie, opole kupuje sobie nowe szynobusy ale nie będą one tu jeździć tu będą stare trupy jeździć bo to elektryki, kolej w województwie dolnośląskim się rozwija nowe połączenia nowe szynobusy , nowe dworce i tak dalej , miasta wielkości Nysy w dolnośląskim maj wiele kompetencji bo Wrocław im dodaje a nie zabiera , patrz paszporty wyrabianie, egzaminy na prawa jazdy a tu opole wszystko garnie do siebie , jeszcze raz nysa traci będąc częścią województwa opolskiego a nie dolnośląskiego i włodarze Nysy muszą to zrozumieć a nie posłowie pokroju Zembaczyński reprezentują nas w Warszawie w Sejmie.
Dobrze powiedziałeś nysa powinna być częścią województwa dolnośląskiego a nie opolskiego patrz historyczny obszar dolnego Śląska, I włodarze widząc jak opole traktuje tą część województwa opolskiego Południowo Zachodnia powinni o odłączeniu Nysy mówić ,opole daje odczuć Nysie w różnych kwestiach a w kwestii kolejki najdosadniej gdzie nas ma w tej sprawie, opole kupuje sobie nowe szynobusy ale nie będą one tu jeździć tu będą stare trupy jeździć bo to elektryki, kolej w województwie dolnośląskim się rozwija nowe połączenia nowe szynobusy , nowe dworce i tak dalej , miasta wielkości Nysy w dolnośląskim mają wiele kompetencji bo Wrocław im dodaje a nie zabiera , patrz paszporty wyrabianie, egzaminy na prawa jazdy a tu opole wszystko garnie do siebie , jeszcze raz nysa traci będąc częścią województwa opolskiego a nie dolnośląskiego i włodarze Nysy muszą to zrozumieć a nie posłowie pokroju Zembaczyński reprezentują nas w Warszawie w Sejmie.
I ty Ginter naginasz cały dzień po parku.
Hejka Panowie jedno wam powiem jeżeli nie potraficie zaspokoić swojej kobiety? To została wam motoryzacja w Internecie i spacery po parku , życie jest brutalne .
pewnie, że tak jest, najpierw cieszyłeś się 500/800pln + a, teraz z NL piszesz:)
Hejka Panowie jedno wam powiem jeżeli nie potraficie zaspokoić swojej kobiety? To została wam motoryzacja w Internecie i spacery po parku , życie jest brutalne .
ginter: ?
CPK
Dobra zmiana Dobrze bierze , uśmiechacie się dalej.Poseł z KO posiada 12 mieszkań i bierze dodatek mieszkaniowy z naszych podatków ,czy kurwa po to staliśmy w kolejce żeby nas teraz tak dymali?
Sukces