
Do naszej redakcji zgłosiła się 80-letnia mieszkanka Nysy, zbulwersowana obsługą telefoniczną Narodowego Funduszu Zdrowia. Kobieta próbowała się dowiedzieć o możliwość refundacji aparatu słuchowego. Nie dość, że niczego się nie dowiedziała, to jeszcze potraktowano ją, jak twierdzi, nieuprzejmie.
Zofia Brzeczek nie kryje żalu, kiedy opowiada o sytuacji, która miała miejsce jeszcze w sierpniu. – Mój aparat się zepsuł, ale ja nie pamiętałam, kiedy go kupowałam. Chciałam się więc dowiedzieć czy przysługuje mi refundacja – relacjonuje nysanka, która w tym celu zadzwoniła na infolinię NFZ (800 190 590). – Pani, która odebrała powiedziała tylko, że ja sama powinnam to pamiętać, bo oni nie są informacją! Była przy tym nieuprzejma i opryskliwa, zachowywała się bez szacunku do starszej osoby – wymienia pani Zofia, która dodaje, że nigdy nie spotkała się z taką sytuacją.
Barbara Pawlos, rzecznik prasowy Opolskiego Oddziału NFZ tłumaczy, że infolinia NFZ jest ogólnopolska i nie posiada spersonalizowanych informacji. - Dane o historii leczenia to dane wrażliwe. Informacje m.in. o datach udzielonych świadczeń pacjent może uzyskać w szczególności: w naszej siedzibie po okazaniu dokumentu tożsamości lub wysyłając do nas pisemną prośbę zawierającą dane osobowe pacjenta i podpis – wyjaśnia. Komentując zachowanie pracownika infolinii funduszu stwierdziła, że skargi można wnosić do Centrali NFZ podając szczegóły, umożliwiające odsłuchanie nagranej rozmowy.
- Zależało mi na czasie, bo życie bez aparatu słuchowego to dla mnie ogromny problem. Aparaty są bardzo drogie, dlatego refundacja jest dla mnie istotną pomocą – łka nyska seniorka.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Droga Starsza Pani....tutaj niestety nie zgodze sie z Pani skarga,opinia.Jezeli Pani jest mieszkanka Nysy lub okolic, to powinna sie Pani zglosic do najblizszego MOPS-u lub GOPS-u i tam udzieliliby Pani szczegolowej odpowiedzi . A ponadto od jakiego roku-to jest pewne, w UP w Nysie (w budynku, gdzie miesci sie Wydzial Komunikacji) na parterze jak wół pisze NFZ i pracuja tam bardzo przemile osoby i nie sadze, zeby od ręki nie zalatwily tak blachą sprawe. Mozna tam dowiedziec sie wszystko co jest zwiazane z NFZ, nawet łącznie z sanatoriami nie wspomne o dofinansowaniu do aparatów słuchowych. Proszę sie najpierw pofatygowac do Urzedu, potem dopiero krytykowac...
Punkt mieści się w budynku Starostwa Powiatowego w Nysie (budynek A), na parterze, p. 101, tel. 77 408 50 74. Punkt jest czynny codziennie w dni robocze od 7.30 do 15.30