
Nauczycielki z Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Nysie, Lucyna Bagrowska-Feige i Jolanta Wawrzyniak-Rószczka zwyciężyły w Ogólnopolskim Konkursie "Nasz projekt eTwinning 2021" z projektem "OD GLOBE DO ERASMUSA: UCZNIOWSKIE PROJEKTY BADAWCZE". W konkursie wzięło udział blisko 90 szkół z całego kraju.
Projekt Lucyny Bagrowskiej-Feige i Jolanty Wawrzyniak-Rószczka zwyciężył w kategorii "Zmiany klimatyczne". Był on realizacją międzynarodowego przedsięwzięcia "OD GLOBE DO ERASMUSA: UCZNIOWSKIE PROJEKTY BADAWCZE". – Przeprowadziłyśmy go w dwóch cyklach – w dwóch latach szkolnych – mówi Jolanta Wawrzyniak-Rószczka. - Dzięki temu objął on szerszą grupę uczniów. W naszej szkole brało w nim udział ok. 130 uczniów, ale mieliśmy także partnerów zagranicznych – szkolę z Holandii i Chorwacji.
Zadanie uczniów polegało na obserwacji zjawisk zachodzących w środowisku – wodzie, powietrzu, roślinności. – Uczniowie m.in. obserwowali negatywne zmiany zachodzące na przestrzeni czasu. Nasi uczniowie pracowali przy tym w grupach międzynarodowych, badając środowisko naturalne, posiadając odpowiednie instrumenty, m.in. różnorodne mierniki, specjalistyczne odczynniki do badania wody. Np. uczniowie mieszkający na obrzeżach Nysy i w centrum badali o godz. 7.00 rano temperaturę powietrza. To samo robili uczniowie szkół, z którymi współpracowaliśmy – dodaje współautorka projektu.
Uczniowie przeprowadzali analizę, wysuwali wnioski, tworzyli raporty, a więc to były zajęcia już akademickie. - Przy realizacji projektu wykorzystaliśmy platformę eTwiningową. Jeszcze przed pandemią odbyły się też trzy spotkania z naszymi partnerami – w Nysie, Holandii i Chorwacji – dodaje współautorka projektu - Jolanta Wawrzyniak-Rószczka.
Projekt zgłoszono do konkursu "Nasz projekt eTwinning 2021". Na ogłoszeniu wyników, które odbyło się w Warszawie wzięło udział 19 nagrodzonych szkół. Jednak do konkursu zgłosiło się łącznie około 90 szkół. - Nagroda daje nam przede wszystkim ogromną satysfakcję i chęć, by znowu coś zacząć. Najwięcej radości sprawiła nam jednak świadomość, że tak wiele nowych kompetencji rozwinęli uczniowie – swobodnie komunikowali się w języku angielskim, krytycznie oceniali, opiniowali. Widać było, że taka nauka dała im wiele satysfakcji – wylicza.
Uczniowie, którzy brali udział w projekcie otrzymali specjalne certyfikaty z umiejętnościami, zaś 60 osób dyplomy.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
a greta była...(?)
Gratuluję!