Reklama

Oszustwo na bank! Uwaga na podejrzane telefony 

Nowiny Nyskie
17/09/2021 09:18

Oszuści, podszywający się pod pracowników banku, próbują wyłudzić pieniądze od ich klientów. Do naszej redakcji zgłosiła się jedna z ofiar tego procederu, który przypomina walkę z wiatrakami. 

- Zadzwoniła do mnie osoba, przedstawiająca się jako pracownik infolinii mojego banku. Była bardzo wiarygodna, tym bardziej, że ostrzegała mnie przed... próbą oszustwa. Z mojego konta, jak mi powiedziano, został wykonany przelew na jakiegoś Przemysława Sidorczuka na kwotę 3700 zł oraz że został złożony wniosek o kredyt – mówi młody nysanin Kamil Szubra. Rzekomy przedstawiciel banku kazał mu zainstalować na telefonie aplikację, która miała go uchronić przed stratą pieniędzy. – Powiedział, że w trosce o bezpieczeństwo moich pieniędzy muszę zainstalować specjalną aplikację. Niestety ta aplikacja spowodowała, że miał dostęp do mojego telefonu, a tym samym zainstalowanej na nim aplikacji bankowej – zdradza. 

Nowa metoda oszustów
Rzecznik finansowy apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania telefonu z infolinii banku. Jeśli mamy jakiekolwiek podejrzenie, że może nie kontaktować się z nami pracownik banku należy niezwłocznie się rozłączyć i samodzielnie połączyć z infolinią banku. Podobnie należy postąpić w sytuacji, kiedy chcemy zweryfikować, czy kontaktuje się z nami pracownik banku.
Pamiętajmy, osoba kontaktująca się w imieniu banku nigdy nie poprosi nas o dane do logowania, podanie kodu BLIK czy o zainstalowanie aplikacji lub programu, który pozwala przestępcom na zdalne przejęcie kontroli nad komputerem lub telefonem klienta tzw. zdalny pulpit.  

Oszust nie poprzestał na tym, że jest przedstawicielem banku, ale jak mówi nam pan Kamil, przekonywał że bank już powiadomił o tym fakcie policję, która miała się z nim skontaktować. - Mijał czas, a nikt nie dzwonił. Wtedy zacząłem mieć wątpliwości i zadzwoniłem do banku, gdzie powiedziano mi, że mogłem paść ofiarą oszustwa. Powiedziano mi, że bank nigdy nie poprosi o zainstalowanie żadnej aplikacji, poza aplikacją bankową – relacjonuje. Wtedy sprawa wyszła na jaw i okazało się, że na konto pana Kamila złożono trzy wnioski kredytowe, które były już w trakcie rozpatrywania. 

- Na szczęście w ostatniej chwili zostały zablokowane, dzięki czemu nie straciłem żadnych pieniędzy. Inaczej musiałbym spłacać ten kredyt, bo oszuści pieniądze z kredytu przelaliby na swoje konto – dodaje ofiara oszustów. Pan Kamil ostrzega naszych czytelników przed takimi oszustwami i radzi, żeby zawsze przed podaniem komuś swoich danych, skontaktować się ze swoim bankiem lub policją. - Trzeba ostrzegać ludzi, a mnie cały czas zastanawia skąd mieli mój numer telefonu – dodaje nysanin.

 



 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Kwinto - niezalogowany 2021-09-18 13:36:23

    Panie Kamilu. Skoro upublicznił Pan swój wizerunek, to proszę podać nazwę banku którym interesują się oszuści. Tak ku przestrodze, dla innych klientów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Obserwator - niezalogowany 2021-09-19 08:31:10

    Bank nie ma na to wpływu. Pod każdy się podszywają

    • Zgłoś wpis
  • Anga - niezalogowany 2021-09-20 11:33:21

    Ing

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nowinynyskie.com.pl




Reklama
Wróć do