
Trzy placówki edukacyjne z gminy Nysa otrzymały honorowy tytuł "SZKOŁY UCZĄCEJ MYŚLENIA KRYTYCZNEGO". To efekt udziału w innowacyjnym, 4-letnim programie systemowego wsparcia wdrożenia myślenia krytycznego.
W programie uczestniczyły Zespół Szkolno - Przedszkolny w Niwnicy, Zespół Szkolno - Przedszkolny w Białej Nyskiej oraz Zespół Szkolno - Przedszkolny w Kopernikach. Projekt był realizowany we współpracy z "TOC dla Edukacji Polska". Jest to organizacja, która od ponad 15 lat zajmuje się propagowaniem myślenia krytycznego. Jego wdrożenie w każdej polskiej szkole i na każdym przedmiocie stało się celem i wizją twórców programu.
- Myślenie krytyczne jest odpowiedzią na potrzeby nowoczesnej edukacji. W opinii autorów projektu rozwój myślenia krytycznego jako jednej z kompetencji kluczowych powinien być głównym zadaniem dzisiejszej szkoły i całego systemu edukacji. Pozwoli na skuteczne przygotowanie ucznia do świadomego i odpowiedzialnego życia w dorosłym świecie. W sytuacji, gdy świat przyspiesza, a ilość informacji, które do nas docierają jest nieograniczona - poczucie bezpieczeństwa może wypływać tylko z umiejętności krytycznego myślenia - informuje Beata Szymczakowska, dyrektor ZSP w Niwnicy.
Jak mówi Maciej Winiarek, prekursor myślenia krytycznego w Polsce "Myślenie krytyczne, choć teoretycznie jest dla wszystkich, to w praktyce wybiera je zaledwie kilka procent społeczeństwa - to ci odważni, ci co chcą zmieniać swoje życie i świat dookoła". Uczniowie i nauczyciele szkół w Niwnicy, Białej Nyskiej i Kopernikach podjęli wyzwanie, aby dołączyć do grona odważnych z otwartymi głowami i krytycznym spojrzeniem na otaczającą rzeczywistość.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie