Radny Święs domaga się zerwania partnerstwa z Kołomyją

Nowiny Nyskie
04/02/2023 08:36

Gorąca wymiana zdań miedzy radnymi tego samego klubu miała miejsce na ubiegłotygodniowej sesji rady miejskiej. Chodziło o miasto partnerskie Nysy - ukraińską Kołomyję, której władze postanowiły oficjalnie świętować 100. urodziny Myrosława Symczycza, byłego członka zbrodniczej Ukraińskiej Powstańczej Armii o pseudonimie „Krzywonos”. 

Radny Marek Święs zakwestionował partnerstwo Nysy z miastem czczącym morderców Polaków (jak podaje portal kresy.pl Szymczycza miał wydać rozkaz wymordowania ludności polskiej we wsi Pistyń i Trójca w województwie stanisławowskim). Przypomnijmy, że wcześniej Nysa zerwała umowę partnerską z Tarnopolem. Stało się to po tym jak deputowani Tarnopola na wniosek mera nazwali miejscowy stadion sportowy imieniem Romana Szuchewycza. To dowódca Ukraińskiej Powstańczej Armii, odpowiedzialny za bestialskie ludobójstwo polskich mieszkańców w latach 1943 - 1944 w kresowych województwach: tarnopolskim, wołyńskim, stanisławowskim i lwowskim.
W proteście przeciwko takiemu gloryfikowaniu Szuchewycza ambasador Polski odwołał wówczas (w marcu 2021 roku) wizytę w tym mieście, a potem partnerstwo zerwały z Tarnopolem władze Zamościa. 

- Odcinam się od stanowiska radnego Święsa – stwierdził radny klubu Kordiana Kolbiarza i dyrektor Muzeum Powiatowego w Nysie Edward Hałajko. – Moim zdaniem błędem było to, że zerwaliśmy stosunki z Tarnopolem. Na szczęście nie wpłynęło to na naszą pomoc, która płynie na Ukrainę.
Radny Hałajko mówił o „bolesnej historii”, ale stwierdził, że to nie czas na takie rozliczenia. Z kolei stanowisko radnego Święsa poparła radna Danuta Pasieka stwierdzając, że nasza pamięć musi trwać bez względu na okoliczności. 

W tym temacie jeszcze raz głos zabrał Marek Święs stwierdzając poruszony, że jest zbulwersowany wypowiedzią radnego Hałajki. Dodał, że jako Polacy mamy obowiązek, a nie tylko prawo pamiętać o tym co spotkało naszych rodaków ze strony UPA. – Jesteśmy z radnym w tym samym klubie i jeśli on nie wycofa się z wypowiedzianych słów, to albo on opuści klub, albo ja – stwierdził kategorycznie Marek Święs.

Aktualizacja: 16/06/2025 11:32

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Z życia wzięte - niezalogowany 2023-02-04 11:48:41

    Ale każdy normalny człowiek wie i pamięta,ale też pamięta poczynania Niemców i Rosjan.Akurst Ukraińców to oni mamili i obiecywali im samostwiennuju Ukrainy i napuszczali na Polaków..To prawda kobiety dzieci nieraz nie dwa uciekały aby się uchronić od napaści do lasów ale dla nich nie mniej groźnymi byli Rosjanie.Niektorzy,którzy przeżyli wojnę wskazywali ich na wroga nr.1 na tamtych terenach.To wszystko zależało gdzie mieszkali i jak szedł front i ile przeszli w tamtych trudnych ciężkich czasach Pamietac i prawdę przekazywać to nasza powinność,ale nie siać nienawiści.Juz dość zła.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-04 12:14:43

    Szanowny rozmówco, nikt nie mówi w Polsce o zemście, ale milczenie polskiej strony oznacza zgodę na gloryfikację banderowców, którzy byli mordercami, złodziejami i gwałcicielami. Zastanawia to, że strona ukraińska nie wspomina takich swoich bohaterów jak Petruczko, dowódcę ukraińskich wojsk, który razem z Piłsudskim walczył przeciw Rosji ( Sowietom ), a czci Banderę i UPA, organizację ściśle powiązanej z Niemcami. To strona polska decyduje się na niespotykaną pomoc niesioną Ukrainie, rozbrajając własne siły zbrojne, przekazując niespotykane sumy środków finansowych na rzecz Ukraińców. I co się dzieje ? strona ukraińska pluje polskim ofiarom w twarz, w szerokim zakresie czcząc UPA. Jeśli Polacy się nie obudzą i dadzą się mamić m.in. takiemu radnemu Hałajce, to nam wmówią, że to Polacy mordowali Ukraińców. Tak się stało z holokaustem i obozami śmierci, które świat nazywa polskimi, a Polaków, którzy płacili życiem za ratowanie żydów - antysemitami. Powtarzam, nie namawiam do nienawiści, jedynie do pamięci i prawdy, którą starają się nam odebrać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Historyk z zamiłowania - niezalogowany 2023-02-04 13:07:18

    Problem jest bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Ukraina jako państwo, z wyłączeniem czasów Rusi Kijowskiej nie za bardzo ma na czym budować swoja historię. Chmielnicki? Patrząc na rezultat to katastrofa, podział kozaczyzny na lewo i prawobrzeżną czyli de facto pozwolenie na wejście Moskwy do "Europy" jako takiej. Później było tylko gorzej. Rzeczpospolita była wspólna choćby nie wiem jakie głupoty wciskali nam teraz, posłowie i senatorowie przecież pochodzili z wyborów sejmików ziemskich, "Lachy" nie okupowali tych ziem, magnaci byli Rusinami, szlachta również, w Kijowie działała Akademia Prawosławna Mohyly. Jeśli mówimy o krzywdzie ludu to tak samo skrzywdzony był chłop pod Radomiem i tak samo pod Kijowem. Rozpędziłem się, wracam do sedna: mit założycielski samostijnej Ukrainy jest oparty na OUN UPA, niestety, oni nie mają po prostu innych "bohaterów"... A mogliby chociaż Petlure, Bezruczke, i kilku innych, świadomie wybrali Szuchewycza, Doncowa i Banderę... Za młodu czytałem pismo "Na Rubieży" i odcisnęło to mnie ogromny wpływ, nie da się tego zapomnieć i nie można

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-04 13:25:01

    Zgadzam się w całej rozciągłości wypowiedzi. Moje obawy budzi orientowanie się obecnej ukraińskiej polityki historycznej na oś Niemcy - Berlin, nie na ideale Rzeczpospolitej i osi Polska - Ukrain. Oczywiście jest to sprzedawane w postaci osi Unia Europejska - Ukraina. Jednak świadoma gloryfikacja Bandery i UPA obnaża obecną i przyszłą wrogość Ukrainy do Polski. To, co nas łączy z Ukrainą, to niechęć, obecna, do Rosji, ale dzieli nas dążenie i widoczne zabiegi Ukrainy o przychylność Niemców, ci ostatni wykorzystają to, jak zawsze, przeciw Polsce. Pozdrawiam i wielkie uznanie dla wiedzy rozmówcy.

    • Zgłoś wpis
  • TheNaturat 2023-02-06 07:43:39

    Do "Historyk": Co sądzisz o tym?: https://www.youtube.com/watch?v=e38kQG9OkSk

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    koronawirus - niezalogowany 2023-02-04 13:17:20

    Popieram radnego pana Święsa, a reszta radnych to wazeliniarze, Ukraina pomoc przyjmuje, wręcz się jej domaga, ale i tak gra nam na nosie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-04 13:47:41

    Celna i cenna uwaga. Dziękuję bardzo za poparcie, jest ono w obecnych okolicznościach bardzo ważne. Pamiętajmy, iż wniosek poparła również Pni Radna D. Pasieka. Pomagajmy Ukrainie, ale nie zapominajmy, że Polska to nasza Ojczyzna, a Polacy, to nasi rodacy. Pozdrawiam

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zwykły gość - niezalogowany 2023-02-04 15:29:42

    Jestem zbudowany i nie ukrywam, że zaskoczony POZIOMEM dyskusji! Aż miło się czyta. I sporo można się dowiedzieć. Dziękuję!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Marek Święs - niezalogowany 2023-02-04 19:32:12

    ????

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jerzy - niezalogowany 2023-02-04 15:32:52

    radny mówi ze to nie czas to kiedy ten czas ma nastapić chyba że radny popiera ludobójstwo polaków przez ukrainców

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-04 17:03:50

    Cenna uwaga, w tym tkwi haczyk, jeśli Ukraińcy nie liczą się z opinią i uczuciami Polaków w czasie wojny, to co będzie po jej zakończeniu ? Czy milczenie Polaków nie jest próbą zmiany polskich ofiar w katów ? Pamiętajmy, że obecnie Ukraina jest traktowana jako kraj stawiający opór najeźdźcy rosyjskiemu. Wprowadzenie podstępnie do panteonu bohaterów bandytów z UPA jest zabiegiem socjotechnicznym. Ukrainą liczy właśnie na taką postawę Pilaków, która nie będzie przypominać opinii światowej o zbrodniach UPA. Pozdrawiam

    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-05 08:41:08

    Dziękuję za wypowiedź. Pozdrawiam

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    a było to tak - niezalogowany 2023-02-04 17:16:19

    a z poparciem twoich kolegów radnych z tzw. platformy i chołdów na cześć jaruzelskiego, kiszczaka, bolka i t.d ? czyżby to nie popularny temat i wręcz niebezpieczny...?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-04 17:56:36

    Nie wiem do kogo jest kierowane pytanie ? Osobiście nigdy nie byłem członkiem PO, nigdy nie wychwalałem agenta i rezydenta KGB Jaruzelskiego czy pseudo elektryka, który okazał się kablem, tj. Bolka. Proszę określić do kogo jest kierowane pytanie. Pozdrawiam

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    wyborca - niezalogowany 2023-02-04 19:50:23

    Panie Marku gratuluję odwagi cywilnej tak trzymać.Myślę ,że my wszyscy powinniśmy pamiętać ... .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-04 21:37:27

    Serdecznie dziękuję za udzielone wsparcie, to bardzo wiele znaczy i pozwala podnieść podeptaną godność pomordowanych Polaków. Bardzo dziękuję za odwagę wsparcia idei pamięci o naszych rodakach, nie o zemstę, ale o godną pamięć toczy walka. Pozdrawiam

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kontestator - niezalogowany 2023-02-04 23:27:37

    To, że Ukraińcy nie mają za bardzo na czym i na kim budować własnej tożsamości narodowej, nie usprawiedliwia ich poczynań budowania tożsamości na swoich braciach mordercach. Trzeba gonić to całe ukraińskie towarzystwo w imię pamięci pomordowanych Polaków. Bo to co teraz robią, oddając ostentacyjnie cześć tych szumowinom Bandery, jest zwykłym ordynarnym sraniem na głowę Polaków. I albo pan Kolbiarz, specjalista od zadłużania miasta i stawiania spalarni śmieci w środku miasta to rozumie, albo ze swoją ekipą, w tym Elwirą Ślimak i Bogusiem Wyczałkowskim się z Nysy wynoszą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-05 08:38:56

    Szanowny rozmówco, osobiście również liczę na to, że Burmistrz opowie się za pamięcią pomordowanych Poldków. Jest Burmistrzem w polskim mieście, gdzie mieszkają jeszcze osoby, które przeżyły mordy ukraińskie i pozostawiły na Kresach swoich bliski. Czasami były to najbliższe osoby w życiu. Co z wrażliwością naszych rodaków, żyjących w traumie po mordach ukraińskich ? W PRL nie było możliwe wspomnienie prawdy o dokonanych mordach, o krzywdzie i samotności w wyniku zamordowania mamy, taty ? Czy w końcu swojego życia w wolnej Polsce ma brzmieć w ich uszach ton, ze sami byli sobie winni, że to nie czas aby morderców nazwać mordercami ? To kiedy mamy upomnieć się o godność dla swoich niepochowanych, ale wymordowanych rodaków rzuconych do dołów śmierci ? Pamiętajmy, że milczenie jest dowodem na przyłączenie się do grona morderców z UPA. Pozdrawiam

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Prawda - niezalogowany 2023-02-05 08:28:43

    Skończcie z tą niepotrzebna nikomu dyskusją i sianiem nienawiści i dalszym dzieleniem ludzi Teraz Ukraina walczy za nas też,bo nie wiadomo jak potoczyłaby się wojna między Rosją a Ukrainą gdyby się poddali.Nikt nie wie czy nie byłoby ich unas.A wy teraz zastanawiacie się nad zrywaniem przyjaźni między miastami partnerskimi między Nysa i Tarnopolem i organizowaniem wystawy,zrywaniem umow.Jak to się ma do dzisiejszych trudnych czasów na Ukrainie,w Polsce Europie i świecie Jak mawiał nasz Święty Ojciec Jan Paweł II zło dobrem zwyciężaj.Pamietamy i pamiętać będziemy ale niech zakończy się agresja nienawiść i nie potrzebne nikomu dzielenie ludzi.Niech zapanuje spokój i respektowanie,przestrzeganie Przykazań Bożych a świat będzie piękniejszy,radośniejszy .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-05 09:14:34

    Nie ma zgody na to, aby Ukraińcy oficjalnie czcili morderców Polaków. Nie Polacy, ale Ukraińcy nawołują do nienawiści Polaków gloryfikując ludobójstwo dokonane na Polakach. Rozmówco, w czym zawinili Polacy ? Pamiętajmy, że to Ukraina prowadzi wojnę z Rosją, a Ukraińcy walczą za Ukrainę nie za Polskę ! To my, Polacy pomagamy Ukraińcom w sposób zdecydowanie przekraczający pomoc wojskową. W dowód wdzięczności Ukraińcy plują na pamięć pomordowanych przez UPA Polaków i starają się przedstawiać światu tylko swoje cierpienie. Tak czyni Ukraina otrzymująca wsparcie w czasie wojny, to co będą robić po wojnie ? Może zdaniem rozmówcy Niemcy w czasie obecnej wojny mogą wychwalać SS i Hitlera, ponieważ walczył ze Stalinem ? Zło jest złem, mord jest złem, UPA było złem tak jak SS. W czym jest problem, żeby mówić prawdę i stanąć w prawdzie jak nauczał św. Jan Paweł II. Czy gloryfikacja ludobójców i bandyckiej UPA jest oznaką miłości okazanej Polakom ? Stosunek Ukrainy do UPA i Bandery jest testem na stosunek tego państwa do Polski i Polaków. Kto da nam gwarancje, że w przyszłości Ukraińcy nie będą zawierać sojuszy przeciw Polsce, jeśli dzisiaj oficjalnie czczą Banderę. Banderowska Ukraina jest dla Polski nie mniej groźna od Rosji Putina.

    • Zgłoś wpis
  • Aza - niezalogowany 2023-02-13 23:27:50

    Prawda jaki/jaka ty tępy/tępa jesteś!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rzymianin - niezalogowany 2023-02-05 09:12:45

    Brawo panie radny popieram. Pana postulaty dość już włączenia w. Dupe banderowcom kturzy. Najs. Nas głęboko plują. Nam w twarz a durny naród. Pozostawia to. Bez echa

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marta - niezalogowany 2023-02-05 12:02:38

    Zdecydownie zgadzam się z sranowiskiem Pana Radnego Marka Święsa.Na temat obecnej polityki i stosunku Ukrainy do Polski oraz Polaków. nNe będę się tu szczegółwo wypowiadała ,ale wszystkim powiem jedno to jest bezwzględny naród i będziemy przez niego płakać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Prawda - niezalogowany 2023-02-05 12:23:05

    Nie strasz pani,nie strasz.Bylam tam w latach siedemdziesiątych/dokładnie w 1976r.Bardzo serdecznie nas ugościła ludność tam mieszkająca.Chodzilismy od domu do domu/tak nas zapraszano i tak nas goszczono/.Co mieli to na stół dawali.Przemile spotkanie mojej mamy i mojej osoby z ludnością przeważnie ukraińska.Wszedzie znajdzie się ktoś kto zacznie wyciągać swoje żale i udowadniać swoje racje i nas też to spotkało,ale jak to jest przy sztakanie..Ha,ha.I w Polsce ich to spotykało.Uderzmy się w piersi i powiedzmy że jesteśmy bez winy.Co teraz wyprawiają Rosjanie w stosunku do dzieci.matek w ciąży i innych osób na ziemi ukraińskiej.Czy to panu radnemu nie przeszkadza?I to spotyka też ludność narodowości polskiej ponieważ nie wszyscy opuścili po wojnie nasze polskie ziemię.Tam mieli rodziny.A co stało się z naszym panem Prezydentem RP Lechem Kaczyńskim i pozostałą naszą wspaniałą elita, generałami,posłami itp,itd?Też ich Ukraińcy zabili?Przestanmy.Oczywiscie pamiętajmy o niemieckich mordach niemieckich obozach zagłady,o mordach Polaków popełnionych przez Rosjan ale i też przez Ukraińców.Pamietac trzeba.Prawde przekazywać ale nie jątrzyć i mówić tylko to co pasuje.Teraz jest wojna i starczy już tych łez ukraińskich matek,dzieci i ludzi starszych.Pomozmy w tym czasie,ale nie przeszkadzajmy.,ponieważ tak jak mawiał pan Prezydent RP Lech Kaczyński,,dzisiaj Gruzja,jutro Ukraina,a potem państwa nadbałtyckie a potem może mój kraj Polska.Oby nie!!!!Mylił się?

    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-05 14:01:55

    Bardzo dziękuję za głos w dyskusji. Pozdrawiam

    • Zgłoś wpis
  • Nobody - niezalogowany 2023-02-06 16:49:26

    Dobrze, że próba zabicia prezydentów Litwy Łotwy i Estonii w czasie lotu do Gruzji się nie powiodła. Po prostu pilot miał jaja

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jerzy - niezalogowany 2023-02-05 12:42:03

    chciałbym się dowiedzieć od kiedy Ukraina jest państwem czy jest uznawana przez ONZ czy czasami to co dzieje się na Ukrainie nie przypomina sytuacji na bliskim wschodzie gdzie Izrael który dostał ziemię w 1948r teraz uzurpuje sobie prawa do coraz większego terytorium żeby nie było tak samo w przypadku Ukrainy a na to wygląda że tak może być.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-05 13:29:30

    Odpowiadam rozmówcy o nazwie „Prawda” , nie wiem jak się nazywa i muszę posłużyć się taką formułą. Po pierwsze, to Ukraińcy jątrzą gloryfikując morderców z UPA , to mnie radnemu i Polakowi przeszkadza. Jak widać rozmówcy nie. Proszę nie powtarzać kłamstw o winie Polaków. Czy to Polacy wymordowali 100 000 kobiet, starców i dzieci ? Czy to Polacy wołali „ jeden zabity Lach to 1 metr wolnej Ukrainy”? Czy to Polacy czczą oficjalnie ludobójców, morderców i gwałcicieli z UPA ? Kto wychwala UPA i Banderę ten ponownie wzywa do mordu na Polakach. Jeszcze Ukraińcy nie przeprosili, a już ich agenci tacy jak rozmówca posługujący się jedynie pseudonimem obwinia Polaków. Za chwilę usłyszymy, że UPA ratowała Polaków. Czy upamiętnienie przez Ukraińców Lecha Kaczyńskiego tandetną tablicą rozgrzesza mordy, nie zabójstwa, ale mordy na 100 000 Polakach ? Czy to nie Ukraińcy mordowali Polaków razem z Sowietami. Czy to nie Ukraińcy wypędzali nas Polaków w 1943 - 1946 r. słowami „ wynocha na piaski”, a obecnie sami w niewyobrażalnej liczbie przyjeżdżają do Polski i bezczelnie czczą morderców Polaków i bandytów, których czczenie powinno być ścigane za ludobójstwo. Podobnie jak jest ścigane czczenie Hitlera, czy Stalina. Powtarzam, Ukraina pod znakiem Bandery jest tak samo wroga względem Polski jak Rosją pod przewodnictwem Putina !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Potomek - niezalogowany 2023-02-06 09:35:30

    Popieram wniosek radnego Święsa. Wyrażanie swojego stanowiska - sprzeciwu wobec gloryfikacji morderców i umacnianie tym samym antypolskiej retoryki na Ukrainie, jest dzisiaj ważniejsze niż kiedykolwiek. Jeżeli realcje Polki i Ukrainy mają być zbudowane na nowo, to nie mogą być budowane na kłamstwie i nienawiści, tylko ona prawdzie. Jak mówi Ks. Isakowicz-Zaleski " nie o zemstę, lecz o pamięć wołają ofiary". A tam na każdym kroku pomnik i uroczystości ku czci morderców: Szuchewycza, Bandery i teraz tego Krzywonosa w Kołomyi. Pomaga, współpracować, ale zgodnie z prawdą, asertywnie wyrażać swój sprzeciw ws. gloryfikowania morderców. Jeżeli oni tego nie rozumieją, że czczą morderców naszych rodzin, to zerwać urzędowe kontakty. Pomagać Polakom na miejscu, a nie urzędnikom.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dss - niezalogowany 2023-02-05 15:25:00

    Ten cały radny bez radny to zwykły atencjusz. Który na historii chce zbudować swój kapitał polityczny!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Zet - niezalogowany 2023-02-05 15:47:58

    To zakasz rękawy i też buduj. Marek miał podobne zdanie w sprawie problemów polsko-ukraińskich już w wieku 15 lat kiedy nie budował swojej "kariery politycznej". Ten durny Kaczyński ze swoimi pociotkami politycznymi prowadzi nas wprost do wojny z Rosją i utraty pozycji politycznej i gospodarczej Polski na rzecz Ukrainy.

    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-05 16:50:39

    Ja występuję z imienia i nazwiska, nie kryję się za pseudo i nie ubieram żadnej politycznej maski. Kładę na szali zwoje imię, dorobek i mówię wszystkim jakie mam poglądy. Zawsze występuję w obronie polskiej racji stanu. Odpowiadam za każde swoje wystąpienie publiczne i nie uchylam od odpowiedpzualności, chowając się za plecami PiS PO SLD itd. Nikt mi niczego nigdy nie podarował. Wielokrotnie płaciłem wysoką cenę za otwartość i szczerość. Nie zbijam politycznej kariery na udawanej pomocy Ukraińcom za publiczne pieniądze, nie wybaczam Niemcom ich nierozliczonych zbrodni, nie robię sobie zdjęć z Owsiakiem. Występuję w obronie godności polskich ofiar ukraińskiego - banderowskiego ludobójstwa, ponieważ nikt z radnych nie ma na to cywilnej odwagi. Moje działania poparła tylko radna D. Pasieka. To gdzie jest ta kalkulacja polityczna ? O konsekwencjach, które poniosłem głosząc prawdę o zbrodniach UPA nie będę się rozpisywać, aby ktoś nie zarzucił mi budowania „kapitału politycznego”. Jedno mogę obiecać, nikt, ani żadna siła nie powstrzyma mnie przed obroną godności pomordowanych Polaków przez banderowców. Nikt nie nazwie mnie sprzedajnym Judaszem za „garść srebrników” i każdy będzie mi rodakiem i bratem, kto bez względu na skutki służy Wolnej Polsce i Wolnym Polakom.

    • Zgłoś wpis
  • Nobody - niezalogowany 2023-02-06 07:50:31

    Panie radny - sugeruję założyć sobie konto na portalu. Bo teraz to nie wiem, czy to jakiś twór pokroju "stefek i wandzia" nie pisze w Pana imieniu, choć elaboraty, błędy rzeczowe, piśmiennicze i logiczne wskazują na to, że to pisze sam radny :)

    • Zgłoś wpis
  • Radny Marek Święs - niezalogowany 2023-02-06 09:46:28

    Opis schematyczny radnych. Podział radnych wg interpretacji ubioru i zachowań. Radny który: 1 nie zabiera głosu na sesji - niemota, 2 nie przedstawia wniosków w imieniu mieszkańców - analfabeta, 3 głosuje tak jak większość - konformista lub posiada stanowisko w jednostce gminnej, 4 reprezentuje grupę radnych myślących, składa wnioski - najgorszy sotr radnego - ATENCJUSZ, 4 siedzi po przeciwnej stronie sali obrad - aktualna opozycja i potencjalny koalicjant, 5 nie jest obecny na sali obrad ciałem i duchem - obibok lub....... 6 nie ubiera na posiedzenie sesji garnituru - udaje biedaka, 7 zawsze jest w garniturze - szpanuje, 8. nie występuje w krawacie - styl na Witosa, 9 wychodzi w trakcie wystąpienia innych radnych - radny H....... 10. nie jest krytykowany lub popierany przez grupę społeczną, jest uwieczniony w tablo na korytarzu i milczą na jego temat Nowiny Nyskie - radny minionej kadencji.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Polak w Polsce gospodarzem, a - niezalogowany 2023-02-13 09:43:25

    Ponad 360 wymyślnych sposobów mordowania polskich dzieci, kobiet, starców. Niektórzy chcą mi tu wmówić, że Moskal miał ich więcej? Żarty na bok. Ukraińcy dogmatycznie uznali, że trzeba wymordować wszystkich Polaków. Moskal takiego dogmatu nie miał, skoro żyjemy i tu komentujemy, a byliśmy pod jego okupacją. Taki dogmat mieli jeszcze tylko Niemcy, lecz oni zmienili wzorce. Kto jest wynarodowiony z Polski, ten nie zrozumie, o czym pisze, ten będzie płakał nad zmniejszeniem Ukrainy, a nie nad zmniejszeniem Polski.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sławek Kaczmarek - niezalogowany 2023-02-13 12:12:43

    Szacunek Panie Marku, jest Pan prawdziwym Polakiem i broni Pan spraw Polski i pamięci historycznej... jestem Panem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Aza - niezalogowany 2023-02-13 20:55:10

    Nie ma i nigdy nie było takiego państwa jak ukraina. To jest jedynie wytwór fantazji zbrodniczych hord, przybyłych na Dzikie Pola z ościennych państw (i nawet tych dalszych), zbiegłych przed prawem!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Żółw - niezalogowany 2023-02-13 20:55:56

    Brawo dla Marek Święs!!!!! Jedyny człowiek z zasadami moralnymi w Nysie. Polska stacza się w przepaść dzięki wazeliniarzom jak inni radni, którzy bezpośrednio lub pośrednio popierają ukraiński banderyzm. Wstyd.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Esperado - niezalogowany 2023-02-14 09:05:35

    Marek Święs na Prezydenta RP!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mac - niezalogowany 2023-02-14 10:37:45

    Jak zwykle:odciął sie, nie czas na takie roliczenia, źle że zerwano.... na szczescie nie wpłynęło to na pomoc udzielaną.... rzygać się chce. Brawa dla radnego i koleżanki... "pamięć ć bez względu na okolicznosci"

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    RABKA-ZDRÓJ - niezalogowany 2023-02-14 20:45:29

    Dziękuję za Pana walkę o pamięć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maria - niezalogowany 2023-02-15 18:13:45

    Brawo Panie Marku. Ja tez mam dosc tego niebiesko-czerwono-czarnego koloru. Zalal nasza Polske i Polonie. Trzymajcie sie Polacy...prawdziwi Polacy, bo zostalo Was niewielu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Awi - niezalogowany 2023-05-22 22:09:06

    Myrosław Symczycz ps. Krywonos (1923-2023) - oficjalnie "bohater Ukrainy", dowódca UPA. Wg źródeł archiwalnych, był odpowiedzialny za rzeź Polaków w Pistyniu w listopadzie 1944 r., gdzie zginęło ok. 100 osób i spalono kościół. Taki człowiek jest "bohaterem" dla Ukraińców... - hańba!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Wróć do